Revision: source control voor Microsoft Dynamics NAV

Het technisch team van iFacto, onder leiding van Microsoft Most Valuable Professional Eric Wauters, werkt dagelijks aan de ontwikkeling van tools om het gebruiksgemak voor developers, consultants en eindgebruikers te optimaliseren.

Zo ontwikkelde het team iFacto Revision, een tool waarmee u wijzigingen in de broncode van Microsoft Dynamics NAV kunt controleren. Ga na wat er in de broncode is gewijzigd, waarom, door wie en wanneer.

Gebruiksgemak in source control tool voor Microsoft Dynamics NAV

  • iFacto Revision is eenvoudig te installeren en hoeft slechts eenmaal te worden opgezet voor alle medewerkers die werken met objecten.
  • Er verandert niets voor de gebruiker: de programmeerervaring blijft detzelfde als voorheen
  • U kan iFacto Revision koppelen aan Microsoft Visual SourceSafe, een source control software voor kleine software development projecten.
  • Of koppel iFacto Revision aan Microsoft Team Foundation Server (TFS), waarmee u aan broncontrole, gegevensverzameling, rapportage- en projectmanagement kan doen voor grote gezamenlijke software ontwikkelingsprojecten.
  • Maak gebruik van een extra functie waarmee u objecten kunt vergelijken over meerdere databases heen. Zo kan u een draaiende database vergelijken met een testversie. Indien er verschillen tussen de twee versies verschijnen, kan u de databases omzetten naar een online tool en de items onmiddellijk bijwerken.

Hoe een Trial Licentie aanvragen:

1. Download & installeer ReVision
2. Klik About / Register Version
3. Klik "Vraag een Trial aan"
4. Vul het online formulier in

Samen werken aan een doelgerichte implementatie

iFacto bundelt zijn ervaring in het implementeren van meer dan 300 bedrijven. Ons implementatieproces berust op beproefde methodieken en wordt afgestemd op uw situatie. Onze projectaanpak staat garant voor een goede voorbereiding en een strakke opvolging door onze projectmanagers van de verschillende projectstadia, het projectplan, de timings en het budget.

Diagnostisch onderzoek

Tijdens het salestraject start iFacto met een diagnostisch onderzoek waarin we de eisen en wensen van de klant in kaart brengen en vervolgens in een demo vertalen naar de standaard applicatie. Op basis van die gegevens wordt een eerste budgetinschatting gemaakt.

Bedrijfsproces analyse

Daarna brengen we de bedrijfsprocessen in kaart. De BPA beschrijft de processen, de inrichtingsbesluiten, mogelijkse aanpassingen en zal als blauwdruk dienen voor uw implementatietraject.

Installatie en setup

Tijdens de installatie- en setup fase gaat het implementatietraject van start. Na een kickoff wordt de software geïnstalleerd en uw systeem ingericht.

Detail inrichting

De basis die gelegd wordt in de installatie- en setup fase diepen we verder uit tijdens de detailinrichting. Hier gaat de consultant met de klant het syteem verder inrichten en parametriseren. Een eerste proefconversie vindt plaats. De klant start de eerste deeltesten en documenteert de werkinstructies. Deze fase sluit af met een simulatie, waarbij alle key users de processen doorlopen.

Deployment fase

In de deployment fase vinden de opleidingen plaats, gebeuren de gebruikers acceptatie testen en zal de finale conversie plaatsvinden. Het projectteam geeft het project vrij alvorens de Go Live milestone bereikt wordt.

Operationele fase

Bij de opstart kan u eventueel beroep doen op onze consultants. Nadien zal het supportteam u verder ondersteunen.

iFacto nieuws

Oudere nieuwsberichten
WHITEPAPER | Marktonderzoek: Cloudstrategie bij grote en middelgrote Belgische bedrijven

WHITEPAPER | Marktonderzoek: Cloudstrategie bij grote en middelgrote Belgische bedrijven

19 februari 2021
De coronacrisis heeft de digitale transformatie versneld, alvast wat de digitale werkplek betreft. Maar wat met de andere domeinen op de digitale snelweg? Wie de economie in de gaten houdt, weet dat we moeten evolueren naar een ‘digital first’-aanpak op elk beleidsniveau en in alle sectoren. In de toekomst wordt elke organisatie op de een of andere manier een digitaal bedrijf. Of niet, en dan dreigt ze irrelevant te worden. Micronos en de Cronos Groep voerden een diepgaand onderzoek uit naar cloud- en digitale strategieën bij grote en middelgrote Belgische organisaties. Meer dan 160 CIO's en IT-managers namen deel en spraken openlijk over hun uitdagingen, ervaringen en strategieën om naar de cloud te verhuizen en een digitaal bedrijf te worden. Download het rapport om inzicht te krijgen in de belangrijkste cijfers, trends en geleerde lessen.
Lees verder
WHITEPAPER | Voorbereid zijn voor B2B e-commerce in (en na) 2021
E-commerce

WHITEPAPER | Voorbereid zijn voor B2B e-commerce in (en na) 2021

2 februari 2021
In de loop der jaren hebben we e-commerce trends ingrijpend zien veranderen. Digitalisatie en technologische transformatie blijven de overkoepelende doelen die aan de basis liggen van deze trends. 2020 versnelde de digitalisering, maar zorgde ook voor disruptie in de trends die we in de toekomst verwachtten.  Meer dan ooit is er de noodzaak voor bedrijven om agility en digitale transformatie te omarmen. Om bedrijven te helpen hierin te slagen heeft Sana een uitgebreid rapport samengesteld over hoe je voor te bereiden op e-commerce in 2021 en lang. Download het rapport and be prepared!
Lees verder
B2B e-commerce trends in 2021 en daarna
E-commerce

B2B e-commerce trends in 2021 en daarna

12 januari 2021
Het meest disruptieve jaar wereldwijd is ten einde gelopen, nu is het tijd om te kijken naar waar jij jouw B2B e-commerce moet positioneren om competitief te blijven in 2021. In deze blog bespreekt Arno Ham, Chief Product Officer bij Sana Commerce, de belangrijkste opkomende B2B E-Commerce Trends in 2021 en daarna. Net zoals vorige jaren gaat het bij de meeste B2B e-commerce trends over het verbeteren van de klantervaring en het klantgemak. Nieuwe en slimmere technologie geeft eerdere trends de kans om nog verder te ontwikkelen. Adoptie van e-commerce wordt onvermijdelijk De Corona pandemie heeft B2B bedrijven gepusht als het gaat over digitale transformatie. Volgens onderzoek van McKinsey & Company heeft meer dan 75% van de B2B-kopers en -verkopers de voorkeur voor online aankopen en interactie op afstand met verkopers, in plaats van traditionele persoonlijke verkoopinteracties. Slechts 20% van de B2B-kopers zegt te willen dat traditionele, persoonlijke verkoop terugkeert. Het goede nieuws is dat B2B-kopers bereid zijn meer uit te geven wanneer ze online aankopen doen. Bron: Mckinsey & Company Het is niet langer de vraag of je met jouw bedrijf online moet gaan, maar wanneer. Veel B2B bedrijven die nog geen e-commerce oplossing hebben beginnen nu met zoeken naar aanbieders van oplossingen. Zelfs bedrijven die in 2020 het hoofd alleen maar boven water wilden houden tijdens de pandemie hebben gezegd dat ze in 2021 een e-commerce oplossing zullen implementeren. In 2020 zijn de prioriteiten dus duidelijk veranderd. API-gestuurde e-commerce Wat is API-gestuurde e-commerce? Het is een mix van e-commerce functionaliteit die zichtbaar is via API (Application Program Interface). Een API stelt in principe de regels vast voor de manier waarop software moet samenwerken en met elkaar moet communiceren. API-gestuurde e-commerce omvat winkelwagentjes, checkout, betalings- en bestelfuncties. Het heeft alle basis transactie functies van een e-commerce site. API-gestuurde e-commerce oplossingen stellen bedrijven in staat om sneller te innoveren en voortdurend te ontwikkelen om aan de steeds veranderende verwachtingen van de klant te voldoen. We weten dat API-gedreven e-commerce de toekomst is. Daarom hebben we de stappen genomen om het in onze oplossing op te nemen. Sana Commerce Cloud is ontwikkeld met een API-first benadering. De early adopters maken al gebruik van API-gedreven e-commerce, maar dit is een trend die we in 2021 op gang zullen zien komen. Niche B2B online marktplaatsen worden alsmaar populairder In plaats van te shoppen op platforms zoals Amazon, waar zelfs zoekopdrachten voor specifieke producten duizenden hits opleveren, bieden niche platforms een persoonlijkere ervaring en simpelere stappen voor de gebruiker. In 2019 zagen we al nichemarkten ontstaan in de gezondheidszorg. In 2020 voorspelde Forrester de volledige (her)opkomst van niche B2B-marktplaatsen. Deze online nichemarkten zullen ook in 2021 aantrekkelijk blijven voor B2B-verkopers en -klanten. Online marktplaatsen bieden verkopers zowel voor- als nadelen. Ze kunnen een passende keuze zijn voor nieuwe B2B-verkopers, omdat ze geen investering vooraf vereisen en er ook niet veel behoefte is aan marketing om te groeien in een nieuwe markt. Echter, zodra de verkoopcijfers stijgen, houden de transactiekosten de winstmarges laag. Maar wat wij zien als het grootste nadeel van online marktplaatsen is dat ze klantcontact en data voor zichzelf houden. Dit betekent dat in dit tijdperk van personalisatie en optimale gebruikservaring, verkopers, fabrikanten en merkeigenaren het contact met, en het leren kennen van klanten mislopen. De opkomst van Progressive Web Apps (PWAs) PWAs worden via het web geleverd en ze zijn ontworpen om op alle mobiele apparaten en systemen te werken. Mobiele apps daarentegen worden speciaal voor Android, IOS en andere besturingssystemen gemaakt. PWAs bieden dus het voordeel dat bedrijven slechts één generieke app hoeven te maken en te onderhouden, maar ook dat klanten maar één app meer hoeven te downloaden en te installeren. PWAs bieden ook betere performance én offlinemogelijkheden. Tegenwoordig zijn marketinginspanningen alleen niet meer voldoende om jouw klanten te bereiken. Statista voorspelt dat mobiele e-commerce sales goed zal zijn voor 73% van het wereldwijde totaal. Dat betekent dat jij jouw klanten dezelfde ervaring moet bieden op verschillende apparaten. De beste manier om kopers een geweldige mobiele, tablet, en webervaring te bieden is door te kiezen voor e-commerce gebouwd met PWA-technologie. In 2020 zagen we reeds een toename van B2C-webshops die gebruik maken PWA-technologie. Nu hebben we bij Sana één van de eerste volledige PWA e-commerce oplossingen ontwikkeld. In 2021 zullen we een stijging zien in B2B-webwinkels die als PWA’s worden gebouwd.  B2B e-commerce focust op eco-bewustzijn We zien nu al dat B2C e-commerce bedrijven een stap zetten in de richting van het verminderen van hun milieu-impact. Dit omvat het benadrukken van de impact van bepaalde acties op hun klanten. Sommige webwinkels bestempelen bijvoorbeeld krappe levertijden als meer CO2 uitstotend dan ruimere levertijden. Dit stelt klanten in staat om hun impact te verminderen en tegelijkertijd de efficiëntie van het leveringsproces voor het bedrijf te verbeteren. Dit is momenteel nog niet de norm in B2C, en we verwachten niet dat het een grote impact zal hebben op de B2B e-commerce trends in 2021. Maar nu mensen over de hele wereld en over de hele demografie heen zich meer bewust worden van de milieuproblematiek thuis en op het werk, zal het tonen en aanbieden van duurzamere opties in de webwinkel B2B-bedrijven een concurrentievoordeel opleveren. Niet alleen dat, maar bedrijven moeten vaak ook rapporteren over hun emissies en andere milieueffecten. Het optimaliseren van hun leveringsketen en andere e-commerce processen kan de sleutel zijn tot het behalen van dergelijke doelstellingen. Dit is waar e-commerce software en de juiste systeemintegraties een belangrijke rol kunnen spelen, niet alleen om de impact op het milieu te verminderen, maar ook om de efficiëntie en kosteneffectiviteit van bestel- en fulfillmentprocessen te verhogen. Een onbenutte tool: Augmented- en Virtual Reality (AR en VR) In B2C zijn Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) een groeiende trend, gericht op het leveren van een inspirerende en meeslepende klantervaring. In real life scenario’s zijn er grote mogelijkheden om AR en VR te gebruiken in B2B. Het kan bijvoorbeeld gebruikt worden om de juiste onderdelen of custom designs aan te bieden. We praten graag veel over AR en VR omdat we zien dat het zo gangbaar is in B2C. Na een gesprek met experts op dit gebied zag ik echter dat het in B2B een brug te ver is voor de meeste bedrijven. Dat is jammer, want het gebruik ervan kan klanten veel voordelen opleveren en de B2B-koopervaring gemakkelijker maken. Met AR en VR kunnen namelijk veel stappen worden overgeslagen en dus tijd worden bespaard.
Lees verder