Dynamics 365 Business Central, dé totaaloplossing.

Alle aspecten van uw bedrijf staan met elkaar in verbinding waardoor een efficiëntere bedrijfsvoering gegarandeerd wordt.

De naadloze integratie met andere Microsoft oplossingen zoals Office 365, Power BI en Power Apps biedt een extra toegevoegde waarde. Tevens kan de implementatie zowel on-premise (met lokale server), via hosting en in de cloud (SAAS) gebeuren.

Beheer uw financiën

  • Maak doordachte beslissingen

Verbind uw data (boekhouding, aan- en verkoop, stock en klanteninteracties) en krijg zo een globaal overzicht van uw lopende zaken. Bovendien brengt u financiële prestaties moeiteloos in realtime in beeld met ingebouwde Power BI dashboards.

  • Versnel de afsluiting en rapportering

Stroomlijn klanten- en leveranciersboekhouding, en stem de rekeningen automatisch af voor een snelle en nauwkeurige financiële afwikkeling en rapportage.

  • Verbeter uw voorspellingen

Verfijn uw financiële prognoses door de data-analyses te optimaliseren over alle afdelingen heen. Maak uw rapporten op maat door de naadloze intergratie van Microsoft Excel.

Automatiseer en verzeker uw supply chain

  • Optimaliseer voorraadniveaus

Steun op de ingebouwde intelligentie en voorspel zo wanneer en wat dient aangevuld te worden om het voorraadsniveau op peil te houden.

  • Vermijd gemiste verkopen en voorkom voorraadtekorten

Beheer uw voorraadniveau met de automatische stock, lever- en besteltijden.

  • Beheer efficiënt uw magazijn

Krijg een brede kijk op uw voorraadbeheer ifv de binnengelopen orders. Benut uw magazijnoppervlakte zo efficiënt mogelijk op basis van het volume, goederen en locatie.

Verkoop slimmer en verbeter uw klantenservice

  • Ga telkens voor een waardevol klantencontact

Geef prioriteit aan sales leads op basis van hun winstpotentieel. Hou ieder klantencontact bij en maak gebruik van de begeleiding doorheen de verkoopscyclus. Het systeem adviseert u mogelijkheden mbt upsell, cross-sell, en detecteert mogelijk nieuwe kansen.

  • Boost de verkoopsproductiviteit

Versnel het proces van offerte tot betaling. Reageer snel op informatieaanvragen, beheer serviceverzoeken en verwerk betalingen – allemaal vanuit Outlook.

  • Maximaliseer de winstgevendheid

Krijg aanbevelingen wanneer u leveranciers dient te betalen om maximaal van de verkoopskortingen te profiteren en vermijd nodeloze aanmaningen. Voorkom onnodige of verkeerde aankopen door goedkeuringen.

iFacto nieuws

Oudere nieuwsberichten
Microsoft Dynamics 365 Business Central realiseert afgelopen jaar een indrukwekkende groei van 250 procent.
Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central realiseert afgelopen jaar een indrukwekkende groei van 250 procent.

10 november 2020
Tijdens het recente virtuele DIRECTIONS4PARTNERS evenement voor de Microsoft Dynamics 365 partners in Europa, Midden-Oosten en Afrika heeft Microsoft nieuwe data vrijgegeven over de groei van Dynamics 365 Business Central, haar nieuwe cloud ERP oplossing voor MKB bedrijven. En er was alle reden voor tevredenheid! Het aantal ondernemingen dat dagelijks gebruik maakt van Business Central groeide namelijk met 250 procent vergeleken met een jaar geleden. Een indrukwekkend resultaat dat de markt, de klanten, de partners en Microsoft het vertrouwen geeft voor een veelbelovende toekomst. Tijdens het DIRECTIONS evenement van 2019 in Wenen meldde Microsoft dat er meer dan 4.000 organisaties over de hele wereld gebruik maakten van Dynamics 365 Business Central. Op dat moment al een heel behoorlijk aantal als je bedenkt dat de bestaande Microsoft Dynamics NAV partners moesten transformeren om ‘market ready’ voor de cloud te worden. Denk alleen al aan het technisch migreren van hun add-on oplossingen naar de nieuwe en sterk gemoderniseerde ontwikkelomgeving en het trainen van alle medewerkers. Dit jaar kon Mike Morton, Microsoft’s general manager voor Dynamics 365 Business Central, met trots een verdere groei naar meer dan 10.000 eindklanten delen. Dat betekent dus een groei van ruim 6.000 nieuwe klanten in een jaar tijd. Ofwel meer dan 500 per maand. Al deze organisaties vertrouwen op deze volledige SaaS oplossing als de bron voor hun zakelijke beslissingen. Variërend van vele kleine operationele besluiten tot aan belangrijke strategische beslissingen met verreikende gevolgen. Veel van deze klanten gebruiken de oplossing tevens als de basis voor hun digitale transformatie processen. Microsoft rapporteerde niet alleen groei in het aantal klanten. Ook het aantal actief verkopende Dynamics 365 BC partners maakte een forse groei door. Dat aantal steeg in een jaar tijd van 750 naar 2.200 partners, die tezamen klanten in 100 landen wereldwijd bedienen. De verwachting is dat dit aantal nog verder groeit omdat een groep traditionele Dynamics NAV partners nog onderweg is naar deze nieuwe oplossing en de cloud. Tastbaar resultaat is de groei van het aantal gecertificeerde apps op AppSource – Microsoft’s wereldwijde app store voor Business Central. Er zijn inmiddels er al meer dan 1.000 van deze apps gecertificeerd, gepubliceerd en klaar voor gebruik.     Morton deelde nog enkele andere interessante inzichten met de partner community. Een daarvan is de grootte van de klanten. Terwijl de focus van Dynamics 365 Business Central onverminderd organisaties van 10 tot 250 medewerkers is, blijkt de grootste BC klant momenteel over meer dan 1.000 named users te beschikken. Terwijl de kleinste klanten minder dan 5 named users tellen. Het merendeel van de klanten heeft tussen de 20 en 40 named users.    Microsoft heeft voor de nabije toekomst een helder doel voor ogen. Het bedrijf is gecommit om van Business Central ’s werelds beste ERP system voor MKB bedrijven te maken. Een van de focus gebieden voor de ontwikkel afdeling van Microsoft is daarbij het verder stroomlijnen van de implementatie – het zogenaamde ‘onboarding proces’. Microsoft heeft als doel om dit proces zowel eenvoudiger, sneller als ook goedkoper te maken. Deze verbeterde onboarding in combinatie met het snel groeiende aantal actief verkopende partners en de verdere uitbreiding van beschikbare apps in AppSource vormen de pijlers onder een verdere snelle groei van het aantal Dynamics 365 Business Central klanten in de nabije toekomst.  
Lees verder
iFacto op de Directions4Partners Virtual 2020 Conference
Dynamics 365 Business Central

iFacto op de Directions4Partners Virtual 2020 Conference

4 november 2020
In lijn met 2020, is ook Directions 4 Partners een virtuele editie geworden. Microsoft partners komen online samen om deel te nemen aan deze conventie. Tussen de meer dan 2700 deelnemers uit 60 verschillende landen, bevindt zich naar goede gewoonte ook een team van iFacto'ers. Op die manier blijven we op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van MS Dynamics 365 en kunnen wij onze klanten optimaal informeren en adviseren. Directions bindt alle Dynamics 365 experten wereldwijd om productkennis uit te wisselen en praktische ervaringen op te doen. Ook deze keer is 1 van die experten een iFacto'er, onze Microsoft MVP (Most Valuable Professional) Eric Wauters, alias Waldo, met de sessies 'Best Practices in Product Development' en 'An Introduction to DevOps'.
Lees verder