Nieuws

iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten onder één dak!
Dynamics 365 Business Central, Dynamics 365 CRM, Power platform

iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten onder één dak!

2 september 2020
iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten en vormen zo een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen Euro. Op 27 augustus werd intrek genomen in een volledig vernieuwd hoofdkantoor in Kontich dat helemaal werd ingericht volgens de nieuwe manier van werken. Daarnaast beschikt de groep over vestigingen in Hasselt, Gent en Kortrijk. SYNERGIEËN EN GROOT GROEIPOTENTIEEL Door het integreren van de 3 bedrijven kunnen we de volledige Microsoft Dynamics 365 suite op het gebied van Business Applications en Modern Workplace aanbieden aan onze verruimde klantenbasis.  Alle aspecten binnen de activiteiten van de klanten worden zo naadloos met elkaar verbonden en ondersteund door de groep. Hierdoor is een efficiënte bedrijfsvoering voor elke klant gegarandeerd! “Er ontstaat een enorme synergie op het vlak van sales, marketing, rekrutering en een enorm groeipotentieel voor de komende jaren.  Samen willen we, net als de voorbije jaren, ook de komende 5 jaar met 50% groeien zowel organisch als door kleine overnames of startups van nieuwe initiatieven” besluit Steven Arrazola de Oñate, Managing Partner van iFacto Groep. “Hierover zijn al enkele prille gesprekken lopend en we kijken stilaan uit om ons ook in Nederland te vestigen om daar verder uit te breiden”.   NEW WAY OF WORKING  “De locaties van onze 4 kantoren vormen een perfecte uitvalsbasis om klanten snel te kunnen helpen.  Het hoofdkantoor is volledig doordacht ingericht met een verscheidenheid aan werkomgevingen en veel ruimte voor overleg” legt Steven Arrazola de Oñate uit.  “Met behulp van Microsoft Teams kunnen we allemaal vanuit eender welke locatie werken, wat de efficiëntie ten goede komt en onze medewerkers heel wat dagelijks fileleed doet vermijden. Deze nieuwe manier van werken implementeren we dan ook graag bij onze klanten” vult Jonathan Zwijsen, Managing Partner van Qubix aan. TOP EXPERTISE In een zeer competitieve sector is het steeds een uitdaging om de juiste medewerkers te vinden en te houden. Toch slaagt de groep erin te blijven groeien. De voorbije 6 maanden werden 12 nieuwe medewerkers aangetrokken en 15 nieuwe projecten binnengehaald.  Cijfers die in volle corona crisis getuigen van de ondernemersmentaliteit die de bedrijven delen. Bij de nieuwe groep werken 2 MVP’s (Microsoft Most Valuable Professionals), Eric Wauters voor Microsoft Business Applications en Yannick Reekmans voor Office 365 Development.  “Door het feit dat we een super team hebben, aangevuld met deze 2 toppers, trekken we veel andere talenten aan.  Dat geeft ons een hele voorsprong in een markt waar The War of Talent hevig woedt” zegt Roeland Goossens, Managing Partner bij Infront. “Ook vandaag blijven we op zoek naar gemotiveerde en energieke talenten die we ondersteunen in hun groei.”  ERKENNING Zowel iFacto, Infront en Qubix zijn Microsoft Gold Partner waarbij iFacto en Infront zelfs meermaals werden bekroond door Microsoft als member of the Microsoft Dynamics Inner Circle en President’s Club, erkenningen voor de respectievelijk 1% en 5% beste Microsoft Dynamics partners wereldwijd.  Daarnaast zijn beiden al meermaals genomineerd als Trends Gazelle.  “Deze erkenningen zijn een kroon op het werk van iedere collega en een mooie verdienste die we met de bedrijven de voorbije jaren hebben bereikt” aldus Steven Arrazola de Oñate.  IFACTO iFacto werd in 2004 opgericht als Microsoft Dynamics 365 ERP partner met een kantoor in Kontich.  Door de jaren heen heeft iFacto zich ontplooid tot marktleider in oplossingen voor groothandels & distributiebedrijven, de voedingssector (zowel handel als productie) en heeft het oplossingen voor financiële afdelingen en productiebedrijven die nood hebben aan digitalisering en adequate rapportering. In 2006 kwam er al snel na de oprichting een nieuwe vestiging in Hasselt bij en in 2019 werden de kantoren in Kortrijk geopend.  “Tot nu toe telde de iFacto Groep 5 bedrijven die vanuit 3 vestigingen met 75 medewerkers een 300-tal klanten helpen met het informatiseren van hun bedrijfsprocessen.  Katoen Natie, VARO, TVH, Accent Groep, LivWise, Berghoff, Van Oirschot, Filliers, … zijn hier mooie voorbeelden van” vertelt Steven Arrazola de Oñate. INFRONT Infront focust zich als Belgische pionier sinds 2006 op Microsoft Dynamics 365 CRM, met o.a. de apps Sales, Customer Service, Marketing en Project Service Automation.  Met 47 enthousiaste medewerkers realiseren ze een omzet van 8 miljoen bij meer dan 250 klanten.  “Bedrijven als VOKA, Ravago, Vooruitzicht, De Lijn, Jan De Nul, … horen tot de klantenkring met wie een langetermijnsamenwerking werd opgebouwd” aldus Roeland Goosens. Infront beschikt over vestigingen in Kontich en meer recent in Gent. QUBIX In 2019 werd in de schoot van Infront de jongste telg van de groep, Qubix, opgericht.  Het bedrijf speelt met Microsoft Modern Workplace en Teams in op trends als remote werken en videoconferencing.  “Daarnaast zijn we gespecialiseerd in ontwikkelingen in het Microsoft Power Platform onder andere als aanvulling op Microsoft Dynamics 365” vervolledigt Jonathan Zwijsen.  Qubix mag nu reeds Boortmalt, Eurocontrol, Proximus en Provincie Antwerpen tot zijn vaste klanten rekenen. Meer informatie over de bedrijven op www.ifacto.be, www.infront.be en www.qubix.be.
Lees verder
iFacto blijft up and running voor jullie!

iFacto blijft up and running voor jullie!

20 maart 2020
iFacto Group gaat gewoon door, maar draagt zoveel mogelijk zijn steentje bij met de nodige social distance. Wij hebben ons volledig georganiseerd om ‘remote’ te werken en zo onze klanten en relaties van dienst te blijven en continuïteit te garanderen. TELEFONISCH CONTACT Ons algemeen telefoonnummer (03/443.20.70) blijft actief. Alle inkomende gespreken worden doorgeschakeld naar onze medewerkers. Het zelfde geld ook voor onze Servicedesk (03/443.2073), deze specifieke oproepen worden direct doorgeschakeld naar ons service team. Merk je dat de wachttijden toch langer zijn dan normaal? Stuur een e-mail naar info@ifacto.be en servicedesk@ifacto.be IMPLEMENTATIES Onze consultants en ontwikkelaars blijven tot uw dienst. Opleidingen, analyses en implementatiesessies kunnen gewoon doorgaan eventueel via Microsoft Teams, waarvoor u telkens een online invite krijgt om deel te nemen. Programmatie en ontwikkeling blijven gewoon doorlopen, deze werkzaamheden worden remote uitgevoerd. Wij zullen u als bedrijf zo goed mogelijk blijven informeren. iFacto wenst u alvast een goede gezondheid toe.
Lees verder