Nieuws

Microsoft Dynamics 365 Business Central realiseert afgelopen jaar een indrukwekkende groei van 250 procent.
Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central realiseert afgelopen jaar een indrukwekkende groei van 250 procent.

10 november 2020
Tijdens het recente virtuele DIRECTIONS4PARTNERS evenement voor de Microsoft Dynamics 365 partners in Europa, Midden-Oosten en Afrika heeft Microsoft nieuwe data vrijgegeven over de groei van Dynamics 365 Business Central, haar nieuwe cloud ERP oplossing voor MKB bedrijven. En er was alle reden voor tevredenheid! Het aantal ondernemingen dat dagelijks gebruik maakt van Business Central groeide namelijk met 250 procent vergeleken met een jaar geleden. Een indrukwekkend resultaat dat de markt, de klanten, de partners en Microsoft het vertrouwen geeft voor een veelbelovende toekomst. Tijdens het DIRECTIONS evenement van 2019 in Wenen meldde Microsoft dat er meer dan 4.000 organisaties over de hele wereld gebruik maakten van Dynamics 365 Business Central. Op dat moment al een heel behoorlijk aantal als je bedenkt dat de bestaande Microsoft Dynamics NAV partners moesten transformeren om ‘market ready’ voor de cloud te worden. Denk alleen al aan het technisch migreren van hun add-on oplossingen naar de nieuwe en sterk gemoderniseerde ontwikkelomgeving en het trainen van alle medewerkers. Dit jaar kon Mike Morton, Microsoft’s general manager voor Dynamics 365 Business Central, met trots een verdere groei naar meer dan 10.000 eindklanten delen. Dat betekent dus een groei van ruim 6.000 nieuwe klanten in een jaar tijd. Ofwel meer dan 500 per maand. Al deze organisaties vertrouwen op deze volledige SaaS oplossing als de bron voor hun zakelijke beslissingen. Variërend van vele kleine operationele besluiten tot aan belangrijke strategische beslissingen met verreikende gevolgen. Veel van deze klanten gebruiken de oplossing tevens als de basis voor hun digitale transformatie processen. Microsoft rapporteerde niet alleen groei in het aantal klanten. Ook het aantal actief verkopende Dynamics 365 BC partners maakte een forse groei door. Dat aantal steeg in een jaar tijd van 750 naar 2.200 partners, die tezamen klanten in 100 landen wereldwijd bedienen. De verwachting is dat dit aantal nog verder groeit omdat een groep traditionele Dynamics NAV partners nog onderweg is naar deze nieuwe oplossing en de cloud. Tastbaar resultaat is de groei van het aantal gecertificeerde apps op AppSource – Microsoft’s wereldwijde app store voor Business Central. Er zijn inmiddels er al meer dan 1.000 van deze apps gecertificeerd, gepubliceerd en klaar voor gebruik.     Morton deelde nog enkele andere interessante inzichten met de partner community. Een daarvan is de grootte van de klanten. Terwijl de focus van Dynamics 365 Business Central onverminderd organisaties van 10 tot 250 medewerkers is, blijkt de grootste BC klant momenteel over meer dan 1.000 named users te beschikken. Terwijl de kleinste klanten minder dan 5 named users tellen. Het merendeel van de klanten heeft tussen de 20 en 40 named users.    Microsoft heeft voor de nabije toekomst een helder doel voor ogen. Het bedrijf is gecommit om van Business Central ’s werelds beste ERP system voor MKB bedrijven te maken. Een van de focus gebieden voor de ontwikkel afdeling van Microsoft is daarbij het verder stroomlijnen van de implementatie – het zogenaamde ‘onboarding proces’. Microsoft heeft als doel om dit proces zowel eenvoudiger, sneller als ook goedkoper te maken. Deze verbeterde onboarding in combinatie met het snel groeiende aantal actief verkopende partners en de verdere uitbreiding van beschikbare apps in AppSource vormen de pijlers onder een verdere snelle groei van het aantal Dynamics 365 Business Central klanten in de nabije toekomst.  
Lees verder
iFacto op de Directions4Partners Virtual 2020 Conference
Dynamics 365 Business Central

iFacto op de Directions4Partners Virtual 2020 Conference

4 november 2020
In lijn met 2020, is ook Directions 4 Partners een virtuele editie geworden. Microsoft partners komen online samen om deel te nemen aan deze conventie. Tussen de meer dan 2700 deelnemers uit 60 verschillende landen, bevindt zich naar goede gewoonte ook een team van iFacto'ers. Op die manier blijven we op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van MS Dynamics 365 en kunnen wij onze klanten optimaal informeren en adviseren. Directions bindt alle Dynamics 365 experten wereldwijd om productkennis uit te wisselen en praktische ervaringen op te doen. Ook deze keer is 1 van die experten een iFacto'er, onze Microsoft MVP (Most Valuable Professional) Eric Wauters, alias Waldo, met de sessies 'Best Practices in Product Development' en 'An Introduction to DevOps'.
Lees verder
iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten onder één dak!
Dynamics 365 Business Central, Dynamics 365 CRM, Power platform

iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten onder één dak!

2 september 2020
iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten en vormen zo een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen Euro. Op 27 augustus werd intrek genomen in een volledig vernieuwd hoofdkantoor in Kontich dat helemaal werd ingericht volgens de nieuwe manier van werken. Daarnaast beschikt de groep over vestigingen in Hasselt, Gent en Kortrijk. SYNERGIEËN EN GROOT GROEIPOTENTIEEL Door het integreren van de 3 bedrijven kunnen we de volledige Microsoft Dynamics 365 suite op het gebied van Business Applications en Modern Workplace aanbieden aan onze verruimde klantenbasis.  Alle aspecten binnen de activiteiten van de klanten worden zo naadloos met elkaar verbonden en ondersteund door de groep. Hierdoor is een efficiënte bedrijfsvoering voor elke klant gegarandeerd! “Er ontstaat een enorme synergie op het vlak van sales, marketing, rekrutering en een enorm groeipotentieel voor de komende jaren.  Samen willen we, net als de voorbije jaren, ook de komende 5 jaar met 50% groeien zowel organisch als door kleine overnames of startups van nieuwe initiatieven” besluit Steven Arrazola de Oñate, Managing Partner van iFacto Groep. “Hierover zijn al enkele prille gesprekken lopend en we kijken stilaan uit om ons ook in Nederland te vestigen om daar verder uit te breiden”.   NEW WAY OF WORKING  “De locaties van onze 4 kantoren vormen een perfecte uitvalsbasis om klanten snel te kunnen helpen.  Het hoofdkantoor is volledig doordacht ingericht met een verscheidenheid aan werkomgevingen en veel ruimte voor overleg” legt Steven Arrazola de Oñate uit.  “Met behulp van Microsoft Teams kunnen we allemaal vanuit eender welke locatie werken, wat de efficiëntie ten goede komt en onze medewerkers heel wat dagelijks fileleed doet vermijden. Deze nieuwe manier van werken implementeren we dan ook graag bij onze klanten” vult Jonathan Zwijsen, Managing Partner van Qubix aan. TOP EXPERTISE In een zeer competitieve sector is het steeds een uitdaging om de juiste medewerkers te vinden en te houden. Toch slaagt de groep erin te blijven groeien. De voorbije 6 maanden werden 12 nieuwe medewerkers aangetrokken en 15 nieuwe projecten binnengehaald.  Cijfers die in volle corona crisis getuigen van de ondernemersmentaliteit die de bedrijven delen. Bij de nieuwe groep werken 2 MVP’s (Microsoft Most Valuable Professionals), Eric Wauters voor Microsoft Business Applications en Yannick Reekmans voor Office 365 Development.  “Door het feit dat we een super team hebben, aangevuld met deze 2 toppers, trekken we veel andere talenten aan.  Dat geeft ons een hele voorsprong in een markt waar The War of Talent hevig woedt” zegt Roeland Goossens, Managing Partner bij Infront. “Ook vandaag blijven we op zoek naar gemotiveerde en energieke talenten die we ondersteunen in hun groei.”  ERKENNING Zowel iFacto, Infront en Qubix zijn Microsoft Gold Partner waarbij iFacto en Infront zelfs meermaals werden bekroond door Microsoft als member of the Microsoft Dynamics Inner Circle en President’s Club, erkenningen voor de respectievelijk 1% en 5% beste Microsoft Dynamics partners wereldwijd.  Daarnaast zijn beiden al meermaals genomineerd als Trends Gazelle.  “Deze erkenningen zijn een kroon op het werk van iedere collega en een mooie verdienste die we met de bedrijven de voorbije jaren hebben bereikt” aldus Steven Arrazola de Oñate.  IFACTO iFacto werd in 2004 opgericht als Microsoft Dynamics 365 ERP partner met een kantoor in Kontich.  Door de jaren heen heeft iFacto zich ontplooid tot marktleider in oplossingen voor groothandels & distributiebedrijven, de voedingssector (zowel handel als productie) en heeft het oplossingen voor financiële afdelingen en productiebedrijven die nood hebben aan digitalisering en adequate rapportering. In 2006 kwam er al snel na de oprichting een nieuwe vestiging in Hasselt bij en in 2019 werden de kantoren in Kortrijk geopend.  “Tot nu toe telde de iFacto Groep 5 bedrijven die vanuit 3 vestigingen met 75 medewerkers een 300-tal klanten helpen met het informatiseren van hun bedrijfsprocessen.  Katoen Natie, VARO, TVH, Accent Groep, LivWise, Berghoff, Van Oirschot, Filliers, … zijn hier mooie voorbeelden van” vertelt Steven Arrazola de Oñate. INFRONT Infront focust zich als Belgische pionier sinds 2006 op Microsoft Dynamics 365 CRM, met o.a. de apps Sales, Customer Service, Marketing en Project Service Automation.  Met 47 enthousiaste medewerkers realiseren ze een omzet van 8 miljoen bij meer dan 250 klanten.  “Bedrijven als VOKA, Ravago, Vooruitzicht, De Lijn, Jan De Nul, … horen tot de klantenkring met wie een langetermijnsamenwerking werd opgebouwd” aldus Roeland Goosens. Infront beschikt over vestigingen in Kontich en meer recent in Gent. QUBIX In 2019 werd in de schoot van Infront de jongste telg van de groep, Qubix, opgericht.  Het bedrijf speelt met Microsoft Modern Workplace en Teams in op trends als remote werken en videoconferencing.  “Daarnaast zijn we gespecialiseerd in ontwikkelingen in het Microsoft Power Platform onder andere als aanvulling op Microsoft Dynamics 365” vervolledigt Jonathan Zwijsen.  Qubix mag nu reeds Boortmalt, Eurocontrol, Proximus en Provincie Antwerpen tot zijn vaste klanten rekenen. Meer informatie over de bedrijven op www.ifacto.be, www.infront.be en www.qubix.be.
Lees verder
iFacto blijft up and running voor jullie!

iFacto blijft up and running voor jullie!

20 maart 2020
iFacto Group gaat gewoon door, maar draagt zoveel mogelijk zijn steentje bij met de nodige social distance. Wij hebben ons volledig georganiseerd om ‘remote’ te werken en zo onze klanten en relaties van dienst te blijven en continuïteit te garanderen. TELEFONISCH CONTACT Ons algemeen telefoonnummer (03/443.20.70) blijft actief. Alle inkomende gespreken worden doorgeschakeld naar onze medewerkers. Het zelfde geld ook voor onze Servicedesk (03/443.2073), deze specifieke oproepen worden direct doorgeschakeld naar ons service team. Merk je dat de wachttijden toch langer zijn dan normaal? Stuur een e-mail naar info@ifacto.be en servicedesk@ifacto.be IMPLEMENTATIES Onze consultants en ontwikkelaars blijven tot uw dienst. Opleidingen, analyses en implementatiesessies kunnen gewoon doorgaan eventueel via Microsoft Teams, waarvoor u telkens een online invite krijgt om deel te nemen. Programmatie en ontwikkeling blijven gewoon doorlopen, deze werkzaamheden worden remote uitgevoerd. Wij zullen u als bedrijf zo goed mogelijk blijven informeren. iFacto wenst u alvast een goede gezondheid toe.
Lees verder
iFacto @ NAVTechDays 2019: when you are passionate about Dynamics 365 Business Central
Dynamics 365 Business Central

iFacto @ NAVTechDays 2019: when you are passionate about Dynamics 365 Business Central

25 november 2019
Het voorlaatste weekend van november vond de 9e editie van NAV TechDays plaats in Kinepolis Antwerpen. Een conferentie voor Dynamics 365 Business Central developers waar heel wat technische workshops en sessies m.b.t. Dynamics 365 Business Central te volgen zijn. Luc Van Dyck, één van onze eigen Microsoft Lost Valuable Professionals (MVPs), is de organisator van dit jaarlijkse event. Naar jaarlijkse gewoonte nam een team van iFacto’s technische consultants deel aan de NAV TechDays om zich verder te verdiepen in de technologie van Dynamics 365 Business Central. Op die manier investeerd iFacto in kennis van zijn medewerkers en streven wij ernaar om onze klanten op technisch gebied optimaal te ondersteunen en van dienst te zijn. NAV TechDays 2019 was wederem een topeditie met maar liefst 1452 deelnemers uit 47 landen en een uitgebreid programma van hoog relevante workshops en sessies. Ook Eric Wauters, onze andere Microsoft MVP, was als spreker aanwezig op het event.
Lees verder
De verwachtingen van de B2B koper anno 2019 en de rol van E-commerce - Download de B2B buyer gids!
E-commerce

De verwachtingen van de B2B koper anno 2019 en de rol van E-commerce - Download de B2B buyer gids!

24 juni 2019
E-commerce expert Sana liet een onafhankelijk onderzoeksbureau onderzoek doen onder 560 professionele kopers. Hierbij kwamen we tot een belangrijke ontdekking: ondanks dat 75% van de productaankopen al online wordt gedaan, zouden kopers nog veel vaker online willen bestellen.  In deze gids bespreken we uitvoerig de rol van en vraag naar B2B e-commerce in het B2B koopproces, en leest u alle ins en outs over de huidige en toekomstige behoeften van de professionele koper. Verder geven we advies over hoe u deze behoeften het beste kunt vervullen en hoe jouw bedrijf hiervan zal profiteren. Download de B2B buyer guide en krijg inzichten in de volgende onderwerpen:  B2B e-commerce vandaag de dag: de prominente rol van online verkoopkanalen in het B2B koopproces. De reden achter het feit dat kopers niet zo vaak online aankopen doen als dat ze daadwerkelijk zouden willen. Hoe jij voldoet aan de behoefte van jouw kopers zodat ze online aankopen doen: Wat verwachten kopers tegenwoordig van B2B online verkoopkanalen? Wat weerhoudt kopers er nu eigenlijk van om online te bestellen? Wat zijn KPI’s (doelen) van B2B kopers en hoe voldoe ik hieraan door middel van mijn online verkoopkanaal? Welk e-commerce platform is het beste voor zowel mijn klant als mijn bedrijf? Hoe bereid ik mijn B2B e-commerce platform voor op de toekomst van B2B verkoop? Gebruik deze inzichten om uw kopers beter te begrijpen. Alleen dan kan u uw volledige potentieel benutten. Bovendien kan u zo inspelen op de trends in de markt en concurrentievoordeel behalen.
Lees verder
iFacto blaast 15 kaarsjes uit en opent nieuwe vestiging in Kortrijk
Dynamics 365 Business Central

iFacto blaast 15 kaarsjes uit en opent nieuwe vestiging in Kortrijk

26 februari 2019
Afgelopen 15 jaar tilde iFacto meer dan 300 kmo-klanten naar een hoger niveau door het analyseren, optimaliseren en informatiseren van hun bedrijfsprocessen. Managing Partner Steven Arrazola de Oñate van iFacto Group zegt: ,,Wij sluiten 2018 af met een recordomzet van 10 miljoen. Bovendien blazen wij dit jaar 15 kaarsjes uit en ik kijk met een tevreden en fiere blik terug naar de langetermijnsamenwerking met klanten als Varo, Katoen Natie, Accent Group, Filliers, … .’’ iFacto bedient vooral groothandel & distributiebedrijven, voedings -, productie- en dienstenbedrijven door de implementatie van ERP, CRM en e-Commerce-software gebaseerd op Microsoft Dynamics 365, NAV of AX. Zij mag zich in deze sectoren zelfs marktleider van de Belgische markt noemen. Steven: ,,Walk the talk blijft ons statement. Toegevoegde waarde creëren, een goede klantenrelatie opbouwen en op tijd en binnen budget opleveren zijn pijlers waarnaar wij streven bij onze klanten. Zij kunnen ook rekenen op een team van goed opgeleide en ervaren consultants. Dat team telt intussen zo’n 70 medewerkers.’’ Afgelopen jaar mocht iFacto tien nieuwe medewerkers verwelkomen en is ze nog steeds op zoek naar extra medewerkers. ,,Daarenboven zijn we dit jaar genomineerd voor Trends Gazelle. Dit is een mooie verdienste die we met z’n allen als bedrijf de voorbije jaren bereikt hebben’’, aldus Steven. De komende jaren ziet iFacto heel wat groeipotentieel. Net zoals de afgelopen vijf jaar wil ze de komende vijf jaar een groei van minstens 50% realiseren. Ook wil het verder verankeren in West-Vlaamse grond. Hiervoor opent het in 2019 een extra vestiging in Kortrijk. Steven gaat verder: ,,Een strategische keuze om onze zaken in West-Vlaanderen verder uit te bouwen, maar tevens een prima uitvalsbasis voor onze West-Vlaamse collega’s. Het bespaart hen de dagelijkse verre ritten naar het hoofdkantoor in Kontich of Hasselt.’’ ,,Ten slotte wil iFacto dit jaar 33 projecten realiseren, 20 nieuwe klanten en 15 nieuwe consultants, developers en project managers aantrekken. Een jaar vol uitdagingen dus, maar daar houden we van!‘’, besluit hij.
Lees verder
Aftermovie iFacto & Filliers 360°

Aftermovie iFacto & Filliers 360°

23 januari 2019
Begin december mochten we meer dan 50 klanten en prospecten ontvangen tijdens het iFacto & Filliers 360° event bij onze klant Filliers in Deinze. Tijdens dit event deden we, samen met Filliers het succesverhaal over de implementatie van het ERP systeem uit de doeken. Enerzijds vertelde Bart Cnudde (CEO Filliers) welke meerwaarde iFacto bood. Anderzijds ging onze Igor Jansen (Food Consultant) dieper in op de gerealiseerde oplossingen zoals realtime voorraadbeheer, uitgebreide tracering, replenishment, EDI-verkeer, …. Na de pauze werd ook de nieuwe versie van Microsoft Dynamcis NAV, nl. Dynamics 365 Business Central toegelicht en aangegeven wat de meerwaarde van deze oplossing kan zijn voor alle aanwezige bedrijven. Aansluitend aan de presentaties startte de rondleiding doorheen de graanstokerij. Exclusief voor dit event gunde Filliers onze klanten en prospecten een kijkje in de productieruimte. Een zeer mooie extra, want zo konden zij zien hoe de theorie omgezet wordt op de werkvloer. Geen nood wanneer u er niet bij kon zijn. Geniet van deze aftermovie! iFacto en Filliers: een perfecte blend! Voor bijkomende vragen: contacteer ons!
Lees verder
iFacto krijgt nominiatie Trends Gazelle 2019

iFacto krijgt nominiatie Trends Gazelle 2019

7 januari 2019
iFacto mocht uit een groep van 67.000 andere bedrijven een nominatie ontvangen voor Trends Gazelle 2019. Al 18 jaar lang selecteert de redactie van Trends jaarlijks de Trends Gazellen per provincie. Dat wil zeggen dat zij de snelst groeiende bedrijven op basis van omzet, personeel en toegevoegde waarde selecteert. Trends omschrijft het als volgt: ,,Stuk voor stuk competitieve ondernemingen die het ondernemingsklimaat in hun regio positief beïnvloeden. Het zijn krachtbronnen van innovatie en werkgelegenheid die een inspirerend rolmodel voor andere bedrijven zijn.’’ ,,Wij zijn zeer trots op deze nominatie. Dit is een mooie verdienste die we met z’n allen als bedrijf de voorbije jaren bereikt hebben’’, aldus Steven Arrazola de Oñate (CEO iFacto Group) Op 27 februari en 28 maart zullen de uitreikingen van respectievelijk Trends Gazellen Ambassadeur Antwerpen en Nationaal plaatsvinden. Wij zijn heel benieuwd!
Lees verder
Eric Wauters opnieuw erkend door Microsoft met eervolle titel MVP (Most Valuable Person)

Eric Wauters opnieuw erkend door Microsoft met eervolle titel MVP (Most Valuable Person)

9 juli 2018
iFacto medewerker Eric Wauters mag zich opnieuw voor de 12de keer op rij een MVP noemen. Dat staat voor Most Valuable Professional, en is een erkenning die Microsoft geeft aan haar leden voor – zoals zij het zelf omschrijft - buitengewoon leiderschap in technische community’s. Concreet wil dat zeggen dat MVP’s input geven aan Microsoft over een bepaald Microsoft product. Dat dit een eervolle titel is, bewijzen de cijfers: België telt 2 MVP’s op een wereldwijd aantal van ongeveer 35. Dus iFacto is heel trots! Proficiat Eric!
Lees verder
Explore your passion about Microsoft Dynamics NAV

Explore your passion about Microsoft Dynamics NAV

4 juni 2018
Op 22 en 23 november neemt iFacto deel aan de NAV TechDays. Ook dit jaar mag dit tweedaags event dat aan zijn achtste editie toe is meer dan 1400 Microsoft Dynamics NAV experten verwelkomen in Kinepolis Antwerpen. Met maar liefst 22 sessies/workshops op het programma gaat ieder achteraf met een hoop nieuwe kennis en kunde naar huis. Ontdek het programma en de praktische details op www.navtechdays.com!
Lees verder
NEW PRODUCT LAUNCH – ERP systeem in de cloud: Microsoft Dynamics 365 Business Central

NEW PRODUCT LAUNCH – ERP systeem in de cloud: Microsoft Dynamics 365 Business Central

4 april 2018
Business Central geeft kmo’s end-to-end oplossingen die alle afdelingen binnen een bedrijf efficiënter laten werken: de financiële en operationele afdeling, de verkoopsafdeling en de klantenservice. Omdat het systeem naadloos integreert met andere Microsoft oplossingen, zoals Office 365, PowerApps, Microsoft Flow en Power BI biedt Business Central een enorme toegevoegde waarde. iFacto volgt de verdere nieuwigheden van deze applicatie nauwgezet op. Beschikbaarbaar vanaf 2 april ! Hou onze website in de gaten voor meer! Vragen wat dit voor u kan betekenen? Contacteer ons!
Lees verder
iFacto nam deel aan Directions Asia conventie in Bangkok
Microsoft Dynamics NAV

iFacto nam deel aan Directions Asia conventie in Bangkok

22 maart 2018
Half maart verzamelden de Microsoft Dynamics NAV partners zich tijdens de Directions Asia conventie. Die vond dit keer plaats in Bangkok (Thailand). Directions bindt alle Dynamics NAV experten wereldwijd om productkennis uit te wisselen en praktische ervaringen op te doen. Ook deze keer – naar goede gewoonte - namen twee van iFacto’s Dynamics NAV specialisten en Microsoft MVP’s (Most Valuable Professional) Luc Van Dyck en Eric Wauters deel. Hot topic van deze conventie is de lancering van Microsofts nieuwste oplossing, NAV in de cloud, nl. Microsoft Dynamics 365 Business Central.  Dit jaar telde Directions Asia 375 deelnemers van 132 Dynamics NAV partners uit 32 landen. Gedurende twee dagen gaven 50 sprekers het beste van zichzelf in tien praktische workshops en 33 sessies. Ook Microsoft vroeg Eric Wauters twee workshops en twee sessies te geven, over de nieuwste ontwikkelingsomgeving van deze ERP-oplossing. Later dit jaar staan Directions EMEA en USA op het agenda. Die gaan respectievelijk door in Den Haag en San Diego. Ook hier zal een team van iFacto aan deelnemen. Op die manier blijven wij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van MS Dynamics NAV, en kunnen wij onze klanten optimaal informeren en adviseren.
Lees verder
iFacto@NAVTechDays: when you are passionate about Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics NAV

iFacto@NAVTechDays: when you are passionate about Microsoft Dynamics NAV

22 november 2017
De 7e editie van NAV TechDays vond plaats van 14 tot en met 17 november in Kinepolis Antwerpen. NAV TechDays is een conferentie voor NAV developers waar technische workshops en sessies m.b.t. Microsoft Dynamics NAV te volgen zijn. Het event wordt jaarlijks georganiseerd door één van onze eigen Microsoft Most Valuable Professionals (MVPs): Luc Van Dyck. Naar jaarlijkse gewoonte nam ook een team van iFacto’s technische consultants deel aan NAV TechDays om hun kennis van de  technische ontwikkelingen van Microsoft Dynamics NAV op peil te houden. Zo investeert iFacto in kennis van zijn medewerkers en streven wij ernaar om u ook op technisch gebied optimaal te ondersteunen en van dienst te zijn. NAV TechDays 2017 was een topeditie met maar liefst 1236 deelnemers uit 44 landen en een uitgebreid programma van hoog relevante workshops en sessies. Ook Eric Wauters, onze andere Microsoft MVP, heeft dit jaar een presentatie en 2 workshops gegeven.
Lees verder
iFacto op Directions EMEA 2017 in Madrid
Microsoft Dynamics NAV

iFacto op Directions EMEA 2017 in Madrid

17 oktober 2017
Van 4 tot 6 oktober kwamen Microsoft Dynamics NAV partners uit heel Europa samen op Directions EMEA in Madrid. Directions is het jaarlijkse hoogtepunt voor NAV partners waar Microsoft zijn Dynamics NAV Roadmap en de nieuwe NAV versie presenteert. Tijdens deze editie stond Microsoft Dynamics NAV 2018 en de nieuwe Dynamics 365 versie op het programma. Een team van iFacto nam ook deel aan Directions om zo veel mogelijk nieuwe product- en technische kennis te vergaren en te delen met alle medewerkers van iFacto. Zo blijven wij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van Microsoft Dynamics NAV en kunnen we u optimaal informeren en adviseren. Daarnaast past iFacto de nieuwe kennis van Directions toe bij de continue innovatie van zijn oplossingen. Dit jaar telde Directions EMEA meer dan 2000 deelnemers van meer dan 600 Dynamics partners uit 53 landen. Er waren in totaal 225 sessies en 25 workshops te volgen. Zes presentaties werden gegeven door Eric Wauters, onze Development Manager en Microsoft MVP (Most Valuable Professional).
Lees verder
Demo-event ERP voor Groothandel & Distributie en E-commerce opnieuw een groot succes!
Distri+, E-commerce

Demo-event ERP voor Groothandel & Distributie en E-commerce opnieuw een groot succes!

12 oktober 2017
Ons demo-event ERP voor Groothandel & Distributie en E-commerce was opnieuw een groot succes! De demo's over onze sectorspecifieke ERP-oplossing Distri+ en de geïntegreerde e-commerce oplossing Sana Commerce hebben indruk gemaakt op maar liefst 14 bedrijven. Weer een topevent voor iFacto! 
Lees verder
Nieuwe customer case over Distri+: Goodwill
Distri+

Nieuwe customer case over Distri+: Goodwill

6 september 2017
Een nieuwe customer case over Distri+ kan u terugvinden onder onze realisaties: Performantere verkoop en klantendienst met Microsoft Dynamics NAV en Distri+ bij Goodwill.  De distributeur in kerstdecoratie, Goodwill, heeft door de seizoenspiek een heel eigen specifiek bedrijfsproces. Goodwill werkt gedurende 9 maanden met een virtuele voorraad om orders te registreren die bovendien ook nog niet factureerbaar zijn. Het bedrijf was op zoek naar een geïntegreerde ERP-oplossing waarmee het in eerste instantie de verkoop over de verschillende kanalen efficiënter en correcter kon laten verlopen. Met Microsoft Dynamics NAV en Distri+ heeft Goodwill nu een efficiëntere klantendienst en performante verkoop, onder meer door de integratie met een webshop, die in het eerste jaar al voor 15% van de omzet zorgde. Lees hier de volledige case. Voor meer informatie over Distri+ klik hier. Andere realisaties binnen de groothandel & distributie vindt u hier. Bent u benieuwd naar Distri+ voor uw bedrijf? Of heeft u nog andere vragen? Aarzel niet ons te contacteren: info@ifacto.be +32 3 443 20 70 Vul het contactformulier in
Lees verder
Wil je deel uitmaken van een dynamisch en gepassioneerd team?

Wil je deel uitmaken van een dynamisch en gepassioneerd team?

3 augustus 2017
Om iFacto's groei te ondersteunen hebben wij sinds januari 2016 13 nieuwe gemotiveerde talenten opgenomen in ons team. Wij zijn echter altijd op zoek naar gemotiveerde collega's. Voel jij je geroepen om ons dynamisch en gepassioneerd team te versterken met jouw ervaring en expertise?  Aarzel dan niet en neem contact op! Wij zijn erg benieuwd naar jouw kwaliteiten! Onze vacatures
Lees verder
Geslaagd demo-event Business Intelligence voor Microsoft Dynamics en Power BI
Business intelligence

Geslaagd demo-event Business Intelligence voor Microsoft Dynamics en Power BI

26 april 2017
Ons demo-event Business Intelligence voor Microsoft Dynamics en Power BI was een primeur en meteen een groot succes! Maar liefst 28 personen hebben de demo's met bijzonder veel interesse bijgewoond. Zowel de demo BI4Dynamics als Power BI, die door Thomas van Buren van Hillstar werden gegeven, hebben duidelijk indruk gemaakt op de bezoekers.
Lees verder
Sana lunchsessie Liefmans brouwerij
E-commerce

Sana lunchsessie Liefmans brouwerij

21 april 2017
Op 20 april hield Sana een lunchsessie over het efficiënt beheren van een online productcatalogus met Sana Commerce in combinatie met het Product Information Management (PIM) systeem Perfion. Ook iFacto volgde met enkele van zijn klanten de sessies over Perfion, de customer case Locinox en het self service order portaal van Sana Commerce. Uitdagingen die in de sessies werden aangekaart: U heeft een grote online productcatalogus, maar de producten zijn niet snel terug te vinden in de zoekresultaten. U ondervindt moeilijkheden met het doorvoeren van wijzigingen in prijzen en productomschrijvingen op al uw kanalen. U weet precies welke productinformatie uw klanten nodig hebben, maar het op een juist manier online positioneren is lastig. Tijdens de lunchsessie hebben experts en ervaringsdeskundigen in B2B e-commerce en PIM hun visies en verhalen over dit onderwerp gedeeld. De middag eindigde met een bezoek aan de Liefmans brouwerij en een bierdegustatie.
Lees verder
Nieuwe customer case over SI Foodware: Vermeiren Princeps
Foodware 365

Nieuwe customer case over SI Foodware: Vermeiren Princeps

14 april 2017
Een nieuwe customer case over SI Foodware kan u terugvinden onder onze realisaties: Accuraat inzicht in voorraad en geautomatiseerde inkoop-en productieplanning bij Vermeiren Princeps. Vermeiren Princeps is een producent van ambachtelijke speculooskoekjes en speculoospasta. Daarnaast levert de onderneming speculoos in verschillende granules als basisgrondstof aan andere fabrikanten. Om verdere groei beheersbaar te maken, had Vermeiren Princeps nood aan een ERP-systeem specifiek voor het voedingsbedrijf. Daarom kozen ze voor SI Foodware van iFacto op basis van Microsoft Dynamics NAV. Met deze oplossing heeft de producent van ambachtelijke speculoos onder meer een accuraat inzicht in de voorraad en verloopt de inkoop en de productieplanning nu volledig automatisch. Bovenal heeft iedere medewerker nu meer inzicht in alle processen, is er meer transparatie van gegevens en is de foutenlast aanzienlijk gereduceerd. Lees hier de volledige case. Voor meer informatie over SI Foodware klik hier. Andere realisaties binnen de voedingssector vindt u hier. Bent u benieuwd naar SI Foodware voor uw voedingsbedrijf? Of heeft u nog andere vragen? Aarzel niet ons te contacteren: info@ifacto.be +32 3 443 20 70 Vul het contactformulier in
Lees verder
Directions Asia 2017
Microsoft Dynamics NAV

Directions Asia 2017

25 maart 2017
Dit jaar werd Directions, de jaarlijkse conferentie voor regionale Microsoft Dynamics NAV partners, voor de eerste keer in Azië georganiseerd. Op 23 en 24 maart ging het Microsoft Dynamics NAV event door in Bangkok waar 400 aanwezige Aziatische NAV partners 35 sessies en 9 workshops konden volgen die door de beste NAV experts van Microsoft, andere NAV partners en Microsoft MVP’s (Most Valuable Professionals) verzorgd werden. Zo heeft ook Eric Wauters, één van onze iFacto MVP’s, drie workshops gegeven: ‘Extensions’, ‘Bad Habits of NAV Developers’ en ‘Building Extensions with Powershell’. Zelf heeft hij een workshop gevolgd over ‘SaaSification’ (Software as a Service) en over de nieuwe ontwikkelomgeving voor de volgende Microsoft Dynamics NAV versie. Deze kennis zal hij nu aan onze andere developers overbrengen tijdens interne opleidingen. Op deze manier blijft het technische team van iFacto ook up-to-date met NAV 2017 en bereidt het zich voor op de toekomst.
Lees verder
Nieuwe customer case over iFacto Distri+: Horecamaterialen De Meester
Distri+

Nieuwe customer case over iFacto Distri+: Horecamaterialen De Meester

21 februari 2017
Een nieuwe customer case rond Distri+ werd toegevoegd bij onze realisaties: Toonbankafhandeling, artikelbeheer en inkoopplanning geoptimaliseerd bij De Meester met Distri+ van iFacto. Horecamaterialen De Meester verdeelt een uitgebreid aanbod aan keukengerei en horeca-artikelen voor hoofdzakelijk professionele gebruikers alsook particulieren. Voor De Meester is het essentieel om werknemers efficiënter in te zetten door zo veel mogelijk automatisering met een oplossing die ook kan meegroeien met het bedrijf. Daarom koos De Meester voor de Distri+ module van iFacto op basis van Microsoft Dynamics NAV. Met Distri+ werd onder meer een snellere afhandeling aan de toonbank, doeltreffend artikelbeheer en een eenvoudige inkoopplanning mogelijk. Lees hier de volledige case. Voor meer informatie over Distri+ klik hier. Andere realisaties binnen de groothandel & distributie vindt u hier. Bent u benieuwd naar Distri+ voor uw bedrijf? Of heeft u nog andere vragen? Aarzel niet ons te contacteren: info@ifacto.be +32 3 443 20 70 Vul het contactformulier in  
Lees verder
Geslaagd demo-event ERP voor Groothandel & Distributie Distri+ en E-commerce
Distri+, E-commerce

Geslaagd demo-event ERP voor Groothandel & Distributie Distri+ en E-commerce

10 februari 2017
Op 9 februari hadden we een meer dan geslaagd demo-event rond enerzijds Distri+, onze ERP-software voor groothandel en distributie, en anderzijds rond een Sanawebshop geïntegreerd met Microsoft Dynamics NAV en Distri+. Niet minder dan 18 bedrijven woonden de demo bij en waren zeer enthousiast en onder de indruk van de presentatie! Een knap event waar we allen fier op mogen zijn!
Lees verder
Het nieuwe jaar ingaan met NAV 2017
Microsoft Dynamics NAV

Het nieuwe jaar ingaan met NAV 2017

21 december 2016
Met 2017 in het vooruitzicht is het tijd om ook de nieuwste versie van Microsoft Dynamics NAV voor te stellen. De nieuwe koers die al sinds 2015 werd ingezet voor de Microsoft producten wordt ook voor NAV 2017 verdergezet: integratie en eenvoud zijn de rode draad. Wij zetten de voornaamste upgrades voor u op een rijtje: In Office 365 experience Allereerst is de integratie met Office 365 verbeterd. Vanuit de nieuwe Outlook en Excel add-ins in NAV kunt u bijvoorbeeld snel communiceren, data exporteren, synchroniseren of delen met collega’s. Zo kunt u offertes en facturen direct met Outlook versturen, zonder de applicatie te verlaten. Verdere integratie van Power BI De integratie met Power BI is in NAV 2017 nog meer doorgedreven. U kan nu veel gemakkelijker met de applicatie aan de slag vanuit NAV 2017. Een extra is dat u de in Power BI gegenereerde dashboards nu ook kan integreren in uw rolcentrum binnen NAV. Meer gebruiksvriendelijkheid NAV 2017 is op verschillende manier nog gebruiksvriendelijker. Zo kunt u uw dagelijkse werkzaamheden overzichtelijker maken en verkrijgt u meer inzicht in de bijbehorende details met de Jobs Setup Wizard. In NAV 2017 organiseert en classificeert u artikelen nog makkelijker door te filteren op aangepaste artikeleigenschappen. Met de vernieuwde zoekfunctie vindt u eveneens veel sneller en enkel die info die u nodig heeft. Online rekeningen betalen Met Microsoft Dynamics NAV 2017 is het voor klanten mogelijk om rechtsreeks hun rekeningen online te betalen via diensten als credit card, iDeal en PayPal. Verkoop voorspellen en slimmer inkopen met ingebouwde Cortana Intelligence Aan de hand van historische data kan de ingebouwde Cortana Intelligence de vraag van uw klanten voorspellen. Op basis van die voorspellingen kan het systeem voorraad-aanvulvoorstellen voor leveranciers genereren, wat u veel tijd bespaart. Microsoft Dynamics NAV 2017 is nu beschikbaar! Meer info? Download de brochure van Microsoft Dynamics NAV 2017 of neem contact op met ons.
Lees verder
Innoveer en groei met Dynamics 365
Dynamics 365 Finance & Operations

Innoveer en groei met Dynamics 365

1 december 2016
Wat is Dynamics 365? Dynamics 365 is de nieuwe online bedrijfssoftware van Microsoft met integratie van uw ERP en CRM volledig in de cloud. Speel in op marktopportuniteiten door al uw bedrijfsprocessen te integreren via Dynamics 365. Integraties via Dynamics 365 Met Dynamics 365 integreert u verschillende business apps, waardoor u al uw bedrijfsprocessen kan beheren vanuit één plaats: Marketing Sales Field Service Operations Project Service Customer Service Dynamics 365 groeit mee met uw bedrijf Het grote voordeel van Dynamics 365 is dat u modulair kunt afnemen wat u nodig heeft, op het moment dat u het nodig heeft. Bovendien kan u dankzij de cloud met Dynamics 365 wereldwijd opschalen. Met Dynamics 365 laat u uw organisatie groeien, evolueren en transformeren. Bent u benieuwd naar Dynamics 365 voor uw bedrijf? Contacteer ons.
Lees verder
iFacto @ NAV TechDays: when you are passionate about Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics NAV

iFacto @ NAV TechDays: when you are passionate about Microsoft Dynamics NAV

22 november 2016
Van 15 tot en met 18 november waren het de NAV TechDays in Kinepolis Antwerpen. Dit jaar was iFacto meer dan ooit vertegenwoordigd. Met trots kunnen we zeggen dat één van onze eigen Microsoft Most Valuable Professionals (MVP’s) ook de organisator is van het event: Luc Van Dyck. Dit jaar waren er maar liefst 1044 inschrijvingen uit 42 landen die 12 sessies en 19 workshops konden volgen. Ook 15 van iFacto’s technische consultants hebben workshops en sessies gevolgd om volledig up-to-date te blijven van de nieuwste trends en de technische ontwikkelingen van Microsoft Dynamics NAV. Onze andere MVP, Eric Wauters, heeft ook zelf 2 presentaties en 1 workshop gegeven. Aangezien ons technisch team van consultants veel nieuwe knowhow heeft opgedaan, kan iFacto terugblikken op weer een succesvolle editie van de NAV TechDays.
Lees verder
iFacto op Directions in Praag
Microsoft Dynamics NAV

iFacto op Directions in Praag

27 oktober 2016
Directions, de grootste jaarlijkse conferentie voor Microsoft Dynamics Partners, vond plaats in Praag van 12 tot 14 oktober. Dit jaar werden er 1754 aanwezigen van 588 NAV Partners verwelkomd. Deelnemers konden maar liefst 150 sessies en 25 workshops bijwonen, vertegenwoordigers ontmoeten van 60 bedrijven die hun oplossingen voorstelden in aparte sessies en op een expositie. iFacto was ook aanwezig met een zeskoppige delegatie, onder wie Eric Wauters, één van onze eigen MVP’s, die ook drie presentaties gegeven heeft. iFacto ging naar Directions om zo veel mogelijk nieuwe product- en technische kennis en de nodige knowhow te vergaren om Dynamics NAV efficiënt te positioneren. Microsoft Dynamics NAV 2017 werd geïntroduceerd en is officieel op 24 oktober gelanceerd. Meer nieuws hierover volgt dus binnenkort. Daarnaast werd de gloednieuwe Dynamics 365 oplossing voorgesteld voor de Europese markt. De datum van een Belgische release is nog niet bekend. iFacto zal in ieder geval de ontwikkelingen hierrond op de voet volgen en iedereen up-to-date houden van zodra er meer info beschikbaar is.
Lees verder