Referenties

Sorteer op oplossing

Aerts NV

Wie werk maakt van een uitgekiend merkenbeleid, een logistieke afhandeling op topniveau en een betere serviceverlening, zet al een flinke stap op weg naar de top. Dat bewijst alvast de groothandel in glas en decoratie Aerts NV, die met de invoering van Microsoft Dynamics NAV de logistieke, administratieve en financiële processen over heel het bedrijf stroomlijnde en meteen ook resources vrijmaakte om te voldoen aan de vraag van de klant naar een steeds betere informatievoorziening. Het geïntegreerde platform dat door iFacto werd ingevoerd, moet Aerts NV toelaten om ook in de komende jaren te blijven optimaliseren en innoveren, van de integratie met een forecasting-tool tot eCommerce.

Dries Aerts, mede-eigenaar Aerts NV.

Inóveo Dental

Inóveo Dental is een groothandel voor materialen en benodigdheden voor orthodontie en tandheelkunde en maakte recent belangrijke beslissingen. Onder een nieuw management nam het bedrijf een doorstart, waarbij ze ook snel een eigen ERP-systeem wilden implementeren om de processen te automatiseren. Met iFacto onder de arm werkten ze aan de oplossing die het best bij hun paste.

Het resultaat is een online ERP-systeem op basis van Dynamics 365 Business Central dat kan meegroeien met het bedrijf, aangevuld met Distri+ én een nieuwe webshop. Nu hebben klanten, vertegenwoordigers en alle medewerkers altijd toegang tot de informatie die zij nodig hebben.

David Meerschaut, zaakvoerder Inóveo Dental.

VARO

Importeur en distributeur VARO uit Lier heeft een reusachtig magazijn: een totale oppervlakte van 22.000 m2, waar maar liefst 22 miljoen Euro aan elektrisch en handgereedschap ligt te wachten op de bestellingen van de doe-het-zelf ketens. Er heerst dan ook een grote bedrijvigheid bij VARO: 1.200.000 orderlijnen dienen jaarlijks verwerkt, de magazijniers zijn druk in de weer met de vele pickings en het onderhoud van de  machines moet ook nog gebeuren. Het is geen sinecure om een bedrijf van deze omvang te  automatiseren. iFacto is er nochtans glansrijk in geslaagd met de implementatie van Microsoft Dynamics NAV, aangevuld met een zeer krachtige WMS applicatie.

Steven Arrazola de Onate (iFacto), met Danny Neefs (CFO Varo) en Jeroen Nys (CEO Varo).

FACE

Als distributeur en integrator van professionele audiovisuele apparatuur pakt FACE uit met een unieke vorm van logistieke dienstverlening: onder de naam ESP (European Service Point), neemt het bedrijf voor fabrikanten uit de hele wereld de logistiek op zich voor de verdeling van hun producten op de Europese markt. Samen met de traditionele distributie-activiteiten resulteert dit in een jaarlijks volume van 120.000 uitgaande colli’s en meer dan 7.000 verzamelfacturen. Snelheid en efficiëntie zijn bepalend voor het succes dat FACE vandaag kent; de investering in Microsoft Dynamics NAV en de module iFacto Distri+, bleek een schot in de roos. FACE behoudt perfect de controle over de groeiende logistieke activiteiten en maakt zelfs van de gelegenheid gebruik om aan klanten een volwaardige e-commerce website aan te bieden als een vorm van extra service.

Youri Benoit en Filip De Clerck van FACE met Steven Arrazola de Onate van iFacto.

Piscaer

Elektrogroothandel Piscaer uit  Mechelen zat met zijn oude  IT infrastructuur in een doodlopend straatje. Vernieuwing werd uitgesteld vanwege te hoge ontwikkelingskosten, terwijl aan de toonbank veel tijd verloren ging aan administratieve rompslomp. Sinds 1 januari 2008 bevindt Piscaer zich opnieuw in een IT snelstroom. De implementatie van Microsoft Dynamics NAV als bedrijfsapplicatie bespaart het personeel ettelijke uren per week, zodat er meer tijd overblijft om de klanten zo flexibel mogelijk te bedienen. Niet onbelangrijk, want de sympathieke service is sinds jaar en dag het uithangbord van Piscaer. 

Piscaer, elektrogroothandel in Mechelen.

Ufttools - Uftlas

Onderhouds- en engineeringafdelingen, industriële ondernemingen, KMO’s ... Duizenden bedrijven vinden sinds 1971 hun weg naar groothandelaar Ufttools - Uftlas wanneer ze lasmaterialen of gereedschappen nodig hebben. De overname van Ufttools - Uftlas door de huidige eigenaars, in 2007, betekende meteen een nieuwe start voor het ambitieuze bedrijf. Een bijzondere aandacht voor een professionele informatisering was één van de logische gevolgen: processen moesten op een vlotte manier aangestuurd en geïntegreerd kunnen worden. De samenwerking met iFacto mondde uit in de invoering van Microsoft Dynamics NAV en de module iFacto Distri+.

Yannick De Decker van iFacto met Nina De Meester, Alain Peirens en Peter De Meester van Ufttools - Uftlas.

D&M Depot

D&M Depot uit Aartselaar verdeelt als groothandel in decoratieartikelen eigen collecties in glas- en aardewerk.  
Het bedrijf kende de laatste jaren een sterke groei en opende een kantoor in Hong Kong. Het oude DOS-gebaseerde bedrijfssysteem, dat door één persoon ontwikkeld was, moest vervangen worden door een toekomstgericht platform dat een  volledige integratie kon bieden van de financiële en logistieke processen.  
Informaticapartner iFacto Business Solutions implementeerde bovenop Microsoft Dynamics NAV niet alleen een geïntegreerde webshop, maar ontwikkelde ook een mobiele toepassing waarmee de medewerkers van D&M Depot op beurzen  orders kunnen inbrengen. 

Steve Vercammen, Managing Director D&M Depot.

CCI

CCI nv, importeur van diverse Japanse elektronische toestellen,  maakte reeds jaren gebruik van een geïntegreerd bedrijfspakket. Het systeem werkte wel naar behoren, maar schoot te kort op vlak van  managementrapportering. Bovendien werden bepaalde bedrijfsprocessen nog met losse toepassingen  beheerd.  Toen het saturatieniveau van de toepassing bereikt werd,  besloot CCI de markt van de ERP-oplossingen te verkennen. De zoektocht eindigde bij Microsoft Dynamics NAV Distri+, een universeel inzetbare totaaloplossing, die tegelijk budgetvriendelijk is. Het was IT-partner iFacto die met zijn uitgebreide ervaring in de sector van elektrogroothandels, van CCI het vertrouwen kreeg om de implementatie uit te voeren. 

Marco Heylen, Product Manager Aiphone en Eric Van den Broeck, General Manager CCI met Steven Arrazola, Managing Director iFacto.

Elec-Lightin’Art

Elec-Lightin’Art, groothandel in verlichting, domotica en elektrisch installatiemateriaal, was al enige tijd op zoek naar een bedrijfsbeheersysteem dat alle processen kon automatiseren met zo weinig mogelijk maatwerk, of anders gezegd: een standaard oplossing op maat van de sector.  
In iFacto Distri+ vond Elec-Lightin’Art de ideale oplossing voor de efficiënte automatisering van al haar administratieve,  logistieke en verkoopprocessen. Gecombineerd met de krachtige BI Cubes van Microsoft Dynamics NAV geeft dit het nodige inzicht voor een gezonde groei.

Wim Lumbeeck (Elec-Lightin'Art) & Steven Arrazola de Oñate (iFacto)

Gehco

Om de verkoop aan te zwengelen en de kosten te reduceren, besloot Gehco, de verdeler van duurzame bevestigingsmaterialen en bouwgereedschappen, te investeren in Microsoft Dynamics NAV. Dankzij de specifieke Distri+ module van iFacto kan Gehco nu verder groeien zonder extra personeel en het gamma uitbreiden aan een verhoogde uitleveringsgraad.

Noël Hendrickx & Olivier Donck van Gehco Fixing met Steven Arrazola de Oñate van iFacto.

De Meester

Voor De Meester is het essentieel om werknemers efficiënter in te zetten door zo veel mogelijk automatisering met een oplossing die ook kan meegroeien met het bedrijf. Daarom koos De Meester voor de Distri+ module van iFacto op basis van Microsoft Dynamics NAV. Met Distri+ werd onder meer een snellere afhandeling aan de toonbank, doeltreffend artikelbeheer en een eenvoudige inkoopplanning mogelijk.

 

Jonas Rossaert (Horecamaterialen De Meester) en Len Collier (iFacto)

Goodwill

De distributeur in kerstdecoratie, Goodwill, heeft door de seizoenspiek een heel eigen specifiek bedrijfsproces. Goodwill werkt gedurende 9 maanden met een virtuele voorraad om orders te registreren die bovendien ook nog niet factureerbaar zijn. Het bedrijf was op zoek naar een geïntegreerde ERP-oplossing waarmee het in eerste instantie de verkoop over de verschillende kanalen efficiënter en correcter kon laten verlopen. Met Microsoft Dynamics NAV en Distri+ heeft Goodwill nu een efficiëntere klantendienst en performante verkoop, onder meer door de integratie met een Sana webshop, die in het eerste jaar al voor 15% van de omzet zorgde.

Andy Janssens, Johan Van Maercke van Goodwill en Yannick de Decker van iFacto.

Diginet

De distributeur van videomateriaal en installateur voor de broadcasting, Diginet, wilde zijn volledige productportfolio kenbaar maken aan zijn klanten. Daarom koos Diginet voor een Sana webshop met Microsoft Dynamics NAV en Distri + als drijvende kracht. Het bedrijf werkte vroeger met een oudere versie van Microsoft Dynamics NAV via een andere partner, maar had nood aan een ERP-oplossing voor zijn distributie-activiteiten. Daarom koos Diginet voor een upgrade van Microsoft Dynamics NAV met iFacto Distri+. Daarnaast heeft het bedrijf magazijnscanning, het Document Management Systeem (DMS) Datahaven en de rapportagetool Jet Reports ingezet, die alle geïntegreerd zijn met Microsoft Dynamics NAV. Met deze mooie totaaloplossing zal Diginet het verschil kunnen maken in de digitaliserende markt.
 

Yannick De Decker (iFacto) & David Van Roy (Diginet).