ERP-software voor groothandel en distributie

iFacto Distri+ is een eigen toevoeging van functionaliteiten die elke groothandel of distributeur nodig heeft. Die functionaliteiten zijn toegevoegd aan de standaard ERP-toepassing Microsoft Dynamics NAV. Dankzij de aanvulling van DISTRI+ geniet u dus van alle voordelen van een standaard ERP-systeem, aangevuld met alle noden die gangbaar zijn in uw sector!

Versterk uw verkoopskanalen

Beheer uw multi-channel verkoop op een snelle manier. Met Distri+ kunt u uw orders op diverse manieren ingeven.

Via de uitgebreide toonbankverkoop kan u met bijhorende scanning werken, klanten aanmaken en snel offertes met bruto- en nettoprijzen opmaken. Met de PowerSearch zoekt u bovendien over honderdduizenden artikels op artikelnaam, delen van namen, artikelspecificaties, synoniemen van artikels of zelfs niet-stock artikels!

Naast de toonbank beschikt Distri+ over een catalogus van artikels in een boomstructuur die u via XML naar grafische systemen kan exporteren! Laat uw vertegenwoordigers een order mobiel ingeven of maak vanuit uw e-mail rechtstreeks offertes en orders aan via copy-paste!

EDI-Framework

Met het standaard EDI-framework maakt u gemakkelijk integraties met transporteurs, grootdistributie of dergelijke.

Sana Commerce

Breid Distri+ uit naar een 100% geïntegreerde e-commerce toepassing Sana Commerce!

Verbeter uw inkopen

Wapen u tegen toenemende betalingstermijnen van uw klanten en de enorme druk op prijzen en marges door uw inkoopplanning te verbeteren.

Stem uw inkopen beter af via het inkoopvoorstel van Distri+ waarmee u aankoopt op basis van diverse parameters (min, max, verkoop- en verbruikshistoriek, ABC-analyse,...).

Volg uw inkopen van overzee perfect op met de containerplanning van DISTRI+, zodat u helder  kunt communiceren met uw klanten over bestellingen, leveringen, e.d.

Met Distri+ maakt u eenvoudig nieuwe artikels aan en voert u efficiënt prijswijzigingen door. Lees zeer snel prijslijsten in vanuit Excel via een template per leverancier. Artikels die niet meer in het assortiment voorkomen, kunnen gedetecteerd worden en aansluitend van artikelsstatus wijzigen. 

Efficiënt magazijnbeheer

Lever snel en correct uit door uw magazijn bijzonder efficiënt te beheren met Distri+. U boekt zowel in een flexibele magazijnopzet als een sturende WMS sneldheidswinst via de uitbreiding magazijnscanning.

Sturend Warehouse Management System

Naast een flexibel magazijn, kunt u dankzij DISTRI+ een sturend WMS-systeem hanteren waarbij de software de regels in uw magazijn zal bepalen rond:

  • Ontvangst
  • Verplaatsing
  • Picking
  • Verzending
  • Inventaris

Flexibel magazijn

Met Distri+ kunt u snel goederen ontvangen en op vrije locaties in het magazijn plaatsen. Backorders kunt u meteen omboeken.

Via de verplaatsingen kan de magazijnier de goederen in de juiste rekken plaatsen. Het picken en verzenden van artikels verloopt snel en met de nodige flexibiliteit.

Onze klanten aan het woord

Dries Aerts
Mede-eigenaar Aerts NV

“Wij bepalen van elk artikel de exacte verkoopprijs en -marge omdat we per individueel artikel in de container verschillende directe en indirecte kosten kunnen toewijzen in Microsoft Dynamics NAV.”

Jeroen Nys
CEO VARO

“De samenwerking met iFacto is optimaal en wij zien onze toekomst vol vertrouwen tegemoet. Microsoft Dynamics NAV is een complete, toekomstgerichte en internationale toepassing, maar het zijn toch steeds de mensen en de informaticapartner die het verschil maken.”

Youri Benoit
Managing Director FACE

“Snelheid is in onze business een concurrentie-voordeel: we hebben er dus alle belang bij om onze logistieke en administratieve processen zo efficiënt mogelijk aan te pakken.”

Wim Mommaerts
Bestuurder Piscaer

“iFacto gaf ons een demo van Microsoft Dynamics NAV, een standaard ERP-applicatie die modulair kan uitgebreid worden en heel gebruiksvriendelijk is dankzij de vertrouwde look & feel van Microsoft. Bovendien hebben de consultants van iFacto veel ervaring in de groothandelsector en konden zij zich snel inleven in onze processen.”

Alain Peirens
Zaakvoerder Ufttools - Uftlas

“Met iFacto Distri+ stellen wij met enkele muisklikken een gepersonaliseerde catalogus samen voor de klant. Daarin staan de artikelen die hij gekozen heeft, gesorteerd zoals hij het wil én met de prijzen die voor hem van toepassing zijn.”

D&M Depot

“In het verleden moest D&M Depot in de piekperiodes van het voor- en najaarseizoen regelmatig beroep doen op interim personeel. Vandaag kunnen we gerust stellen dat we dankzij Microsoft Dynamics NAV één voltijdse medewerker uitsparen.”

Marco Heylen
Product Manager Aiphone CCI

“Vroeger vormde het IT-systeem een beperking op onze mogelijkheden. Nu, met Microsoft Dynamics NAV, is onze eigen verbeelding de beperkende factor.”

Wim Lumbeeck
Gedelegeerd bestuurder Elec-Lightin’Art

“iFacto Distri+ geeft ons een duidelijk inzicht in onze activiteiten: stock, marges, sales, etc. Het is een noodzakelijke stap om als modern bedrijf verder te groeien zonder het overzicht te verliezen.”

Olivier Donck
Zaakvoerder Gehco

“Klanten rekenen ons af op onze uitleveringsgraad en die is dankzij Distri+ gestegen tot 85 à 95%, ondanks het feit dat we intussen het assortiment stevig uitgebreid hebben.”

Jonas Rossaert
IT-verantwoordelijke De Meester

“Onze toonbankmedewerkers moeten nu minder handelingen uitvoeren, waardoor er minder fouten kunnen gebeuren. Ik durf gerust zeggen dat de afhandeling aan de toonbank 30% sneller verloopt dan voordien. Na een maand waren onze medewerkers helemaal vertrouwd met het nieuwe systeem. ”

Johan Van Maercke
CEO Goodwill

“Goodwill is terug aan het groeien dankzij de ondersteuning van een performant systeem. Een goed ERP-systeem is het fundament voor een bedrijf om verder op te bouwen.”

David Van Roy
Divisiemanager Diginet

“Wij kozen iFacto als partner voor de ERP-implementatie, omdat iFacto het distributiemodel beter begreep, meer ervaring had in de groothandel & distributie en een passende standaardoplossing voor onze distributietak aanbood.”

Samen werken aan een doelgerichte implementatie

iFacto bundelt zijn ervaring in het implementeren van meer dan 300 bedrijven. Ons implementatieproces berust op beproefde methodieken en wordt afgestemd op uw situatie. Onze projectaanpak staat garant voor een goede voorbereiding en een strakke opvolging door onze projectmanagers van de verschillende projectstadia, het projectplan, de timings en het budget.

Diagnostisch onderzoek

Tijdens het salestraject start iFacto met een diagnostisch onderzoek waarin we de eisen en wensen van de klant in kaart brengen en vervolgens in een demo vertalen naar de standaard applicatie. Op basis van die gegevens wordt een eerste budgetinschatting gemaakt.

Bedrijfsproces analyse

Daarna brengen we de bedrijfsprocessen in kaart. De BPA beschrijft de processen, de inrichtingsbesluiten, mogelijkse aanpassingen en zal als blauwdruk dienen voor uw implementatietraject.

Installatie en setup

Tijdens de installatie- en setup fase gaat het implementatietraject van start. Na een kickoff wordt de software geïnstalleerd en uw systeem ingericht.

Detail inrichting

De basis die gelegd wordt in de installatie- en setup fase diepen we verder uit tijdens de detailinrichting. Hier gaat de consultant met de klant het syteem verder inrichten en parametriseren. Een eerste proefconversie vindt plaats. De klant start de eerste deeltesten en documenteert de werkinstructies. Deze fase sluit af met een simulatie, waarbij alle key users de processen doorlopen.

Deployment fase

In de deployment fase vinden de opleidingen plaats, gebeuren de gebruikers acceptatie testen en zal de finale conversie plaatsvinden. Het projectteam geeft het project vrij alvorens de Go Live milestone bereikt wordt.

Operationele fase

Bij de opstart kan u eventueel beroep doen op onze consultants. Nadien zal het supportteam u verder ondersteunen.