ERP-software voor groothandel en distributie

Distri+ is een eigen toevoeging van functionaliteiten aan de standaard ERP-oplossing Dynamics 365 Business Central, deze functionaliteiten zijn gericht op groothandel en distributie. Distri+, alle voordelen van een standaard ERP-systeem, aangevuld met alle noden gangbaar in uw sector, ondergebracht in 1 geïntegreerd platform.

Versterk uw verkoopskanalen

Beheer uw multi-channel verkoop op een snelle manier. Met Distri+ kunt u uw orders op diverse manieren ingeven.

Via de uitgebreide toonbankverkoop kunt u met bijhorende scanning werken, klanten aanmaken en snel offertes opmaken met bruto- en nettoprijzen. Met de PowerSearch zoekt u bovendien over honderdduizenden artikels op artikelnaam, delen van  namen, artikelspecificaties, synoniemen van artikels of zelfs niet-stock artikels.

Laat uw vertegenwoordigers een order mobiel ingeven of maak vanuit uw e-mail rechtstreeks offerte en orders aan via copy-paste.

EDI-Framework

Met het standaard geïntegreerde EDI-framework maakt u gemakkelijk en snel integraties met transporteurs, grootdistributie, etc.

Sana Commerce

Breid Distri+ uit met de 100% integreerbare e-commerce toepassing voor B2B, Sana Commerce.

Verbeter uw inkopen

Wapen u tegen toenemende betalingstermijnen van uw klanten en de enorme druk op prijzen en marges door uw inkoopplanning te verbeteren.

Stem uw inkopen beter af via het inkoopvoorstel van Distri+ waarmee u aankoopt op basis van diverse parameters (min, max, verkoop- en verbruikshistoriek, ABC-analyse,...).

Volg uw overzeese inkopen perfect op met de containerplanning van Distri+ zodat u helder kunt communiceren met uw klanten over bestellingen, leveringen, etc.

Met Distri+ maakt u eenvoudig nieuwe artikels aan en voert u efficiënt prijswijzigingen door. Prijslijsten worden zeer snel ingelezen vanuit Excel via een template per leverancier. Artikels die niet meer in het assortiment voorkomen, kunnen worden gedetecteerd en aansluitend van artikelstatus worden gewijzigd.

Efficiënt magazijnbeheer

Lever snel en correct door uw magazijn bijzonder efficiënt te beheren met Distri+. Via de uitgebreide magazijnscanning boekt u snelheidswinst met een flexibele magazijnopzet én met een sturende WMS.

Flexibel magazijn

Met Distri+ kunt u snel goederen ontvangen en op vrije locaties in het magazijn plaatsen. Backorders kunt u meteen omboeken.

Via de verplaatsingen kan de magazijnier de goederen in de juiste rekken plaatsen. Het picken en verzenden van artikels verloopt snel en met de nodige flexibiliteit.

Sturend Warehouse Management System (WMS)

Hanteer een sturend WMS-systeem met Distri+ die de regels in uw magazijn zal bepalen rond:

  • Ontvangst
  • Verplaatsing
  • Picking
  • Verzending
  • Inventaris

iFacto nieuws

Oudere nieuwsberichten
Microsoft Dynamics 365 Business Central realiseert afgelopen jaar een indrukwekkende groei van 250 procent.
Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central realiseert afgelopen jaar een indrukwekkende groei van 250 procent.

10 november 2020
Tijdens het recente virtuele DIRECTIONS4PARTNERS evenement voor de Microsoft Dynamics 365 partners in Europa, Midden-Oosten en Afrika heeft Microsoft nieuwe data vrijgegeven over de groei van Dynamics 365 Business Central, haar nieuwe cloud ERP oplossing voor MKB bedrijven. En er was alle reden voor tevredenheid! Het aantal ondernemingen dat dagelijks gebruik maakt van Business Central groeide namelijk met 250 procent vergeleken met een jaar geleden. Een indrukwekkend resultaat dat de markt, de klanten, de partners en Microsoft het vertrouwen geeft voor een veelbelovende toekomst. Tijdens het DIRECTIONS evenement van 2019 in Wenen meldde Microsoft dat er meer dan 4.000 organisaties over de hele wereld gebruik maakten van Dynamics 365 Business Central. Op dat moment al een heel behoorlijk aantal als je bedenkt dat de bestaande Microsoft Dynamics NAV partners moesten transformeren om ‘market ready’ voor de cloud te worden. Denk alleen al aan het technisch migreren van hun add-on oplossingen naar de nieuwe en sterk gemoderniseerde ontwikkelomgeving en het trainen van alle medewerkers. Dit jaar kon Mike Morton, Microsoft’s general manager voor Dynamics 365 Business Central, met trots een verdere groei naar meer dan 10.000 eindklanten delen. Dat betekent dus een groei van ruim 6.000 nieuwe klanten in een jaar tijd. Ofwel meer dan 500 per maand. Al deze organisaties vertrouwen op deze volledige SaaS oplossing als de bron voor hun zakelijke beslissingen. Variërend van vele kleine operationele besluiten tot aan belangrijke strategische beslissingen met verreikende gevolgen. Veel van deze klanten gebruiken de oplossing tevens als de basis voor hun digitale transformatie processen. Microsoft rapporteerde niet alleen groei in het aantal klanten. Ook het aantal actief verkopende Dynamics 365 BC partners maakte een forse groei door. Dat aantal steeg in een jaar tijd van 750 naar 2.200 partners, die tezamen klanten in 100 landen wereldwijd bedienen. De verwachting is dat dit aantal nog verder groeit omdat een groep traditionele Dynamics NAV partners nog onderweg is naar deze nieuwe oplossing en de cloud. Tastbaar resultaat is de groei van het aantal gecertificeerde apps op AppSource – Microsoft’s wereldwijde app store voor Business Central. Er zijn inmiddels er al meer dan 1.000 van deze apps gecertificeerd, gepubliceerd en klaar voor gebruik.     Morton deelde nog enkele andere interessante inzichten met de partner community. Een daarvan is de grootte van de klanten. Terwijl de focus van Dynamics 365 Business Central onverminderd organisaties van 10 tot 250 medewerkers is, blijkt de grootste BC klant momenteel over meer dan 1.000 named users te beschikken. Terwijl de kleinste klanten minder dan 5 named users tellen. Het merendeel van de klanten heeft tussen de 20 en 40 named users.    Microsoft heeft voor de nabije toekomst een helder doel voor ogen. Het bedrijf is gecommit om van Business Central ’s werelds beste ERP system voor MKB bedrijven te maken. Een van de focus gebieden voor de ontwikkel afdeling van Microsoft is daarbij het verder stroomlijnen van de implementatie – het zogenaamde ‘onboarding proces’. Microsoft heeft als doel om dit proces zowel eenvoudiger, sneller als ook goedkoper te maken. Deze verbeterde onboarding in combinatie met het snel groeiende aantal actief verkopende partners en de verdere uitbreiding van beschikbare apps in AppSource vormen de pijlers onder een verdere snelle groei van het aantal Dynamics 365 Business Central klanten in de nabije toekomst.  
Lees verder
iFacto op de Directions4Partners Virtual 2020 Conference
Dynamics 365 Business Central

iFacto op de Directions4Partners Virtual 2020 Conference

4 november 2020
In lijn met 2020, is ook Directions 4 Partners een virtuele editie geworden. Microsoft partners komen online samen om deel te nemen aan deze conventie. Tussen de meer dan 2700 deelnemers uit 60 verschillende landen, bevindt zich naar goede gewoonte ook een team van iFacto'ers. Op die manier blijven we op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van MS Dynamics 365 en kunnen wij onze klanten optimaal informeren en adviseren. Directions bindt alle Dynamics 365 experten wereldwijd om productkennis uit te wisselen en praktische ervaringen op te doen. Ook deze keer is 1 van die experten een iFacto'er, onze Microsoft MVP (Most Valuable Professional) Eric Wauters, alias Waldo, met de sessies 'Best Practices in Product Development' en 'An Introduction to DevOps'.
Lees verder