Optimaliseer uw boekhouding met Microsoft Dynamics NAV

De financiële module van Microsoft Dynamics NAV beschikt over talloze functionaliteiten waarmee u uw boekhouding op een inzichtelijke manier kunt vereenvoudigen. Op deze manier beschikt u steeds over een up-to-date boekhoudsoftware, gebaseerd op een internationaal erkende toepassing.

Vereenvoudig het beheer van uw boekhouding

Navigeer doorheen uw boekhouding waarbij u alle transacties van één enkele boeking op een overzichtelijke manier kunt terugvinden. Microsoft Dynamics NAV zorgt voor een eenvoudig en overzichtelijk beheer van al uw transacties

Onthoud u van manuele procedures en maak gebruik van het elektronische verzenden van facturen, creditnota’s of andere documenten. Sluit de boekhoudperiodes snel af en verzend de aangiftes (BTW-, IC-, jaarlijkse en Intrastat-aangifte) elektronisch. Betaal daarnaast ook op een elektronische manier via Isabel en lees uittreksels in via CODA. Een koppeling met Accon is eveneens voorzien. Zodoende kunt u op korte termijn een vereenvoudiging van uw dagdagelijkse boekhoudkundige taken bewerkstelligen.

Uitgebreide financiële inzichten

  • Volg uw cash flow van kortbij en zorg voor een transparantie in liquiditeit op zowel korte als middellange termijn.
  • Maak gebruik van een uitgebreide algemene en analytische boekhouding voor een ongelimiteerd aantal bedrijven in een database.
  • Beheer uw vaste activa met automatische berekening van afschrijvingen.
  • Stel budgetten op met mogelijkheid tot import en export van en naar Excel, vergelijk dit aansluitend met uw actuals.
  • Volg uw debiteuren accuraat op en communiceer tijdig.
  • Zet een financiële consolidatie op tussen bedrijven met verschillende rekeningstelsels en basisvaluta’s.
  • Maak verregaande analyses en rapporten door de vele rapportagemogelijkheden van Microsoft Dynamics NAV.

Faciliteer uw debiteurenbeheer met Collection+

Volg uw klanten proactief op met iFacto Collection+. Deze uitbreiding aan functionaliteiten heeft iFacto toegevoegd aan de financiële module van Microsoft Dynamics NAV. iFacto Collection+ maakt een doorgedreven opvolging van uw debiteuren mogelijk en draagt bij aan een goede beheersing van uw cashflow en een gezond financieel beheer.

  • Stel Key Performance Indicators vast per klant (aantal openstaande facturen, vervallen saldo, openstaand saldo t.o.v. kredietlimiet,…);
  • Stel een dashboard op met een gedetailleerde taakverdeling voor uw medewerkers en een  gepersonaliseerde opvolging per klant;
  • Definieer actiesjablonen en ken automatische triggers toe aan klanten en klantgroepen;
  • Ontvang real-time managementinformatie over openstaande facturen;
  • Maak gebruik van een complete toolset ter opvolging van uw debiteurenbestand.

 

Sectorspecifieke oplossingen

Als Microsoft Dynamics partner informatiseert iFacto bedrijven aan de hand van Microsoft Dynamics NAV en sectorspecifieke oplossingen op basis van Microsoft Dynamics NAV. Vind hier de oplossing voor uw sector:

Samen werken aan een doelgerichte implementatie

iFacto bundelt zijn ervaring in het implementeren van meer dan 300 bedrijven. Ons implementatieproces berust op beproefde methodieken en wordt afgestemd op uw situatie. Onze projectaanpak staat garant voor een goede voorbereiding en een strakke opvolging door onze projectmanagers van de verschillende projectstadia, het projectplan, de timings en het budget.

Diagnostisch onderzoek

Tijdens het salestraject start iFacto met een diagnostisch onderzoek waarin we de eisen en wensen van de klant in kaart brengen en vervolgens in een demo vertalen naar de standaard applicatie. Op basis van die gegevens wordt een eerste budgetinschatting gemaakt.

Bedrijfsproces analyse

Daarna brengen we de bedrijfsprocessen in kaart. De BPA beschrijft de processen, de inrichtingsbesluiten, mogelijkse aanpassingen en zal als blauwdruk dienen voor uw implementatietraject.

Installatie en setup

Tijdens de installatie- en setup fase gaat het implementatietraject van start. Na een kickoff wordt de software geïnstalleerd en uw systeem ingericht.

Detail inrichting

De basis die gelegd wordt in de installatie- en setup fase diepen we verder uit tijdens de detailinrichting. Hier gaat de consultant met de klant het syteem verder inrichten en parametriseren. Een eerste proefconversie vindt plaats. De klant start de eerste deeltesten en documenteert de werkinstructies. Deze fase sluit af met een simulatie, waarbij alle key users de processen doorlopen.

Deployment fase

In de deployment fase vinden de opleidingen plaats, gebeuren de gebruikers acceptatie testen en zal de finale conversie plaatsvinden. Het projectteam geeft het project vrij alvorens de Go Live milestone bereikt wordt.

Operationele fase

Bij de opstart kan u eventueel beroep doen op onze consultants. Nadien zal het supportteam u verder ondersteunen.