Foodware 365: ERP-software voor voedingsbedrijven

Foodware 365 is een toevoeging van functionaliteiten voor productie- en handelsbedrijven in de voedingsindustrie. Die functionaliteiten werden toegevoegd aan de standaard ERP-software Microsoft Dynamics 365 Business Central. Met Foodware 365 kunt u uw bedrijfsprocessen stroomlijnen en beantwoordt u aan de specifieke eisen van een voedingsbedrijf.

Stem uw supply chain af op uw klanteneisen

Beheer uw volledige logistieke keten met Foodware 365: vanaf een verkoopbehoefte tot en met de levering bij de klant en de financiële afhandeling. Foodware 365 is afgestemd op de noden van uw voedingsbedrijf: bewaken van THT bij levering, FEFO-verwerking, blokkeren van loten, certificaten bij levering, ...

Maak gebruik van de uitgebreide CRM-mogelijkheden waarmee u voldoet aan de toenemende klanteneisen. Voorzie een snelle orderintake door te werken met klantenassortimenten, bel-en verzenddagen, besteladviezen en/of EDI. Met onze geïntegreerde oplossing kunt u strakke planningen en deadlines opvolgen. Optimaliseer uw voorraden en levertijden met Material Resource Planning (MRP).

Foodware 365 maakt het u ook mogelijk om uw producten van de klantspecifieke verpakkingen en etiketteringen te voorzien alsook om de aflevercondities zoals o.a. SSCC te beheren. Met RF scanning verkleint u uw foutmarges en verhoogt u de snelheid van uw magazijnhandelingen. Hou eveneens de leeggoedstroom (o.a. pallets, vaten, ...) onder controle en stem uw transportmanagement af.

Uw kwaliteitsmanagement verweven in uw processen

Met de kwaliteitsmodules van Foodware 365 is uw kwaliteitsmanagement volledig verweven in uw bedrijfsprocessen. Via Foodware 365 wordt tracking & tracing van uw loten doorheen de volledige keten mogelijk, van leverancier naar klant en van klant naar leverancier.

Monitor uw kwaliteitssysteem (BRC, HACCP, IFS, ISO9002, ISO22000, ...) aan de hand van o.a. kwaliteitscontroles, kalibraties en klachtenbeheer. Behoud op elk moment een zicht op de THT, voedingswaarden, allergenen, ... van uw producten.

Bovendien kunt u automatisch uw etiketteringsinformatie, ingrediëntendeclaratie, voedingswaarden, e.a. rechtstreeks overnemen uit de verpakking- en productspecificaties.

Bouw op een solide productie-ondersteuning en -planning

Foodware 365 is geschikt voor zowel Make-to-order als Make-to-stock bedrijven, rekening houdend met noden van uw voedingsbedrijf. Kies voor een doorgedreven productie-opvolging of een vereenvoudige assemblagefunctionaliteit. Met Foodware 365 heeft u de tools in handen om uw productieproces te stroomlijnen en af te stemmen.

Het resultaat is een optimale klantenservice dankzij een hoge leverbetrouwbaarheid op de toegezegde orders. Werk steeds met de juiste stuklijstversie en beheer zo uw recepturen. Plan uw productie op basis van zowel historische verkopen, prognoses als orders.

Uw productie optimaliseren kunt u door de omsteltijden en -momenten zoveel mogelijk terug te brengen en productiebehoeftes te combineren (MPS). Met de werkvloerapplicatie heeft u bovendien real-time inzicht op de verbruiken en output.

Samen werken aan een doelgerichte implementatie

iFacto bundelt zijn ervaring in het implementeren van meer dan 300 bedrijven. Ons implementatieproces berust op beproefde methodieken en wordt afgestemd op uw situatie. Onze projectaanpak staat garant voor een goede voorbereiding en een strakke opvolging door onze projectmanagers van de verschillende projectstadia, het projectplan, de timings en het budget.

Diagnostisch onderzoek

Tijdens het salestraject start iFacto met een diagnostisch onderzoek waarin we de eisen en wensen van de klant in kaart brengen en vervolgens in een demo vertalen naar de standaard applicatie. Op basis van die gegevens wordt een eerste budgetinschatting gemaakt.

Bedrijfsproces analyse

Daarna brengen we de bedrijfsprocessen in kaart. De BPA beschrijft de processen, de inrichtingsbesluiten, mogelijkse aanpassingen en zal als blauwdruk dienen voor uw implementatietraject.

Installatie en setup

Tijdens de installatie- en setup fase gaat het implementatietraject van start. Na een kickoff wordt de software geïnstalleerd en uw systeem ingericht.

Detail inrichting

De basis die gelegd wordt in de installatie- en setup fase diepen we verder uit tijdens de detailinrichting. Hier gaat de consultant met de klant het syteem verder inrichten en parametriseren. Een eerste proefconversie vindt plaats. De klant start de eerste deeltesten en documenteert de werkinstructies. Deze fase sluit af met een simulatie, waarbij alle key users de processen doorlopen.

Deployment fase

In de deployment fase vinden de opleidingen plaats, gebeuren de gebruikers acceptatie testen en zal de finale conversie plaatsvinden. Het projectteam geeft het project vrij alvorens de Go Live milestone bereikt wordt.

Operationele fase

Bij de opstart kan u eventueel beroep doen op onze consultants. Nadien zal het supportteam u verder ondersteunen.

iFacto nieuws

Oudere nieuwsberichten
De verwachtingen van de B2B koper anno 2019 en de rol van E-commerce - Download de B2B buyer gids!
E-commerce

De verwachtingen van de B2B koper anno 2019 en de rol van E-commerce - Download de B2B buyer gids!

24 juni 2019
E-commerce expert Sana liet een onafhankelijk onderzoeksbureau onderzoek doen onder 560 professionele kopers. Hierbij kwamen we tot een belangrijke ontdekking: ondanks dat 75% van de productaankopen al online wordt gedaan, zouden kopers nog veel vaker online willen bestellen.  In deze gids bespreken we uitvoerig de rol van en vraag naar B2B e-commerce in het B2B koopproces, en leest u alle ins en outs over de huidige en toekomstige behoeften van de professionele koper. Verder geven we advies over hoe u deze behoeften het beste kunt vervullen en hoe jouw bedrijf hiervan zal profiteren. Download de B2B buyer guide en krijg inzichten in de volgende onderwerpen:  B2B e-commerce vandaag de dag: de prominente rol van online verkoopkanalen in het B2B koopproces. De reden achter het feit dat kopers niet zo vaak online aankopen doen als dat ze daadwerkelijk zouden willen. Hoe jij voldoet aan de behoefte van jouw kopers zodat ze online aankopen doen: Wat verwachten kopers tegenwoordig van B2B online verkoopkanalen? Wat weerhoudt kopers er nu eigenlijk van om online te bestellen? Wat zijn KPI’s (doelen) van B2B kopers en hoe voldoe ik hieraan door middel van mijn online verkoopkanaal? Welk e-commerce platform is het beste voor zowel mijn klant als mijn bedrijf? Hoe bereid ik mijn B2B e-commerce platform voor op de toekomst van B2B verkoop? Gebruik deze inzichten om uw kopers beter te begrijpen. Alleen dan kan u uw volledige potentieel benutten. Bovendien kan u zo inspelen op de trends in de markt en concurrentievoordeel behalen.
Lees verder
iFacto blaast 15 kaarsjes uit en opent nieuwe vestiging in Kortrijk
Microsoft Dynamics 365 Business Central

iFacto blaast 15 kaarsjes uit en opent nieuwe vestiging in Kortrijk

26 februari 2019
Afgelopen 15 jaar tilde iFacto meer dan 300 kmo-klanten naar een hoger niveau door het analyseren, optimaliseren en informatiseren van hun bedrijfsprocessen. Managing Partner Steven Arrazola de Oñate van iFacto Group zegt: ,,Wij sluiten 2018 af met een recordomzet van 10 miljoen. Bovendien blazen wij dit jaar 15 kaarsjes uit en ik kijk met een tevreden en fiere blik terug naar de langetermijnsamenwerking met klanten als Varo, Katoen Natie, Accent Group, Filliers, … .’’ iFacto bedient vooral groothandel & distributiebedrijven, voedings -, productie- en dienstenbedrijven door de implementatie van ERP, CRM en e-Commerce-software gebaseerd op Microsoft Dynamics 365, NAV of AX. Zij mag zich in deze sectoren zelfs marktleider van de Belgische markt noemen. Steven: ,,Walk the talk blijft ons statement. Toegevoegde waarde creëren, een goede klantenrelatie opbouwen en op tijd en binnen budget opleveren zijn pijlers waarnaar wij streven bij onze klanten. Zij kunnen ook rekenen op een team van goed opgeleide en ervaren consultants. Dat team telt intussen zo’n 70 medewerkers.’’ Afgelopen jaar mocht iFacto tien nieuwe medewerkers verwelkomen en is ze nog steeds op zoek naar extra medewerkers. ,,Daarenboven zijn we dit jaar genomineerd voor Trends Gazelle. Dit is een mooie verdienste die we met z’n allen als bedrijf de voorbije jaren bereikt hebben’’, aldus Steven. De komende jaren ziet iFacto heel wat groeipotentieel. Net zoals de afgelopen vijf jaar wil ze de komende vijf jaar een groei van minstens 50% realiseren. Ook wil het verder verankeren in West-Vlaamse grond. Hiervoor opent het in 2019 een extra vestiging in Kortrijk. Steven gaat verder: ,,Een strategische keuze om onze zaken in West-Vlaanderen verder uit te bouwen, maar tevens een prima uitvalsbasis voor onze West-Vlaamse collega’s. Het bespaart hen de dagelijkse verre ritten naar het hoofdkantoor in Kontich of Hasselt.’’ ,,Ten slotte wil iFacto dit jaar 33 projecten realiseren, 20 nieuwe klanten en 15 nieuwe consultants, developers en project managers aantrekken. Een jaar vol uitdagingen dus, maar daar houden we van!‘’, besluit hij.
Lees verder