ERP-software voor voedingsbedrijven

Foodware 365, alle voordelen van een standaard ERP-systeem, aangevuld met alle noden gangbaar in uw sector, ondergebracht in 1 geïntegreerd platform. Foodware 365 is een toevoeging van functionaliteiten aan de standaard ERP-oplossingen Dynamics 365 Business Central en Dynamics 365 Finance & Operations, deze functionaliteiten zijn gericht op productie- en handelsbedrijving in de voedingssector.

Stem uw supply chain af op uw klanteneisen

Beheer uw volledige logsitieke keten met Foodware 365; van verkoopbehoefte tot en met levering bij de klant en de financiële afhandeling. Foodware 365 is afgestemd op de noden van uw voedingsbedrijf: het bewaken van THT bij levering, FEFO-verwerking, blokkeren van loten, registratie van klachten en kwaliteitscontrole.

Maak gebruik van de uitgebreide CRM-mogelijkheden waarmee u voldoet aan de toenemende klanteneisen. Voorzie een snelle orderintake door te werken met klantenassortimenten, bel-en verzenddagen, besteladviezen en/of EDI. Met onze geïntegreerde oplossing kunt u strakke planningen en deadlines opvolgen. Optimaliseer uw voorraden en levertijden met Material Resource Planning (MRP).

Foodware 365 maakt het u ook mogelijk om uw producten van de klantspecifieke verpakkingen en etiketteringen te voorzien alsook om de aflevercondities zoals o.a. SSCC te beheren. Met RF scanning verkleint u uw foutmarges en verhoogt u de snelheid van uw magazijnhandelingen. Hou eveneens de leeggoedstroom (o.a. pallets, vaten, ...) onder controle en stem uw transportmanagement af.

Uw kwaliteitsmanagement verweven in uw processen

Weet u precies waar uw producten vandaan komen en waaruit deze bestaan? Deze vragen zijn een trend bij de consument van vandaag. Via Foodware 365 wordt tracking & tracing van uw loten doorheen de volledige keten mogelijk, van leverancier naar klant en van klant naar leverancier.

Voldoe aan alle wettelijke bepalingen en monitor uw kwaliteitssysteem (BRC, HACCP, IFS, ISO9002, ISO22000, etc.) aan de hand van kwaliteitscontroles, kalibraties en klachtenbeheer. Behoud op elk moment een zicht op de THT, voedingswaarden, allergenen, … van uw producten.

Bovendien kunt u automatisch uw etiketteringsinformatie, ingrediëntendeclaratie, voedingswaarden, e.a. rechtstreeks overnemen uit de verpakking- en productspecificaties.

Bouw op een solide productie-ondersteuning en -planning

Foodware 365 is geschikt voor Make to Order als voor Make to Stock bedrijven. Om uw productieproces te stroomlijnen en af te stemmen kunt u kiezen voor een doorgedreven productieopvolging of voor een vereenvoudigde assemblagefunctionaliteit.

  • Een hoge leverbetrouwbaarheid op toegezegd orders resulteert in een optimale klantenservice.
  • Werk steeds met de juiste stuklijstversie en beheer zo uw recepturen.
  • Plan u productie op basis van historische verkopen, prognoses én orders.
  • Optimaliseer uw productie door productiebehoeftes te combineren en omsteltijden terug te schroeven (MPS).
  • De werkvloerapplicatie heeft u een real-time inzicht op de verbruiken en op de output.

iFacto nieuws

Oudere nieuwsberichten
ERP-software: Het kloppend hart van de groothandel.
Distri+, Microsoft Dynamics 365, ERP-software

ERP-software: Het kloppend hart van de groothandel.

14 september 2021
Voor de distributie en groothandel, die steeds een evenwicht hoeven te zoeken tussen hun logistieke, administratieve en financiële diensten, vormen de bedrijfsprocessen één van de belangrijkste bronnen van het concurrentievermogen. Gelukkig kunnen hedendaagse softwareoplossingen daarbij helpen. Het antwoord dat iFacto hierop biedt is Distri+. Distri+ is een geïntegreerde ERP-oplossing op basis van Microsoft Dynamics 365 Business Central, welke gericht is op de groothandel en distributie. Distri+ brengt al uw logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen samen in één geïntegreerd platform, waardoor u uw bedrijfsbeheer kunt optimaliseren. Zo blijft u de concurrentie voor, kunt u voldoen aan de steeds stijgende klantverwachtingen en zorgt u ervoor dat alle medewerkers toegang hebben tot up-to-date informatie. Al uw logistieke processen in één platform Een standaard ERP-oplossing als Microsoft Dynamics 365 Business Central maakt uw bedrijf efficiënter, vermindert uw administratie, helpt u kosten te besparen en geeft u een goed overzicht op uw klantinteracties en bedrijfsactiviteiten. Dankzij onze geïntegreerde ERP-oplossing Distri+ beschikt u ook over een krachtige oplossing, specifiek voor de groothandel en distributie. Inkoop: Een succesvolle verkoop begint bij uw eigen inkoop. Door gebruik te maken van Distri+ weet u steeds wat en hoeveel u precies zou moeten bestellen, waardoor u altijd grip hebt over al uw bestellingen bij verschillende leveranciers. Koopt u als groothandelaar of distributeur afgewerkte producten in, stelt u die zelf nog samen of gaat u assembleren? Door uw inkoopplanning te verbeteren, neemt u betere beslissingen en kunt u de kwaliteit en prestaties van uw leveranciers correct opvolgen. Verkoop: Het verkoopproces is het belangrijkste aspect van uw bedrijf. Een accuraat en correct overzicht over uw prijzen, kortingen en voorraad is daarom essentieel. Distri+ biedt u de mogelijkheid uw verkooporders op diverse manieren in te geven, klanten aan te maken en snel offertes op te maken. Door gebruik te maken van Distri+ zorgt u er vervolgens voor dat uw salesteam steeds toegang heeft tot klantinzichten, voorraden, eerdere aankopen, offertes en promoties. Ten slotte maakt u eenvoudig nieuwe artikels aan en voert u efficiënt prijswijzigingen door. Voorraadbeheer: Als groothandelaar of distributeur wilt u inzicht hebben in de actuele voorraad, waar de producten liggen en weten wanneer er wat binnenkomt en buitengaat. Dit soort informatie moet u niet langer in spreadsheets bijhouden. Door gebruik te maken van Distri+ krijgt u een volledige controle over uw voorraad. Het ondersteunt uw bedrijf met een slim voorraadbeheer, gebruiksvriendelijke applicaties en zelfs een compleet ‘WMS-systeem’, waardoor u altijd beschikt over een optimaal voorraadniveau. Meer informatie. Meer orders, minder kans op fouten Een prioritaire sterkte van Distri+ is dat u slechts eenmalig gegevens en data hoeft in te voeren, die daarna overal in uw ERP-systeem te vinden en bewerken zijn. Dusdanig wordt een verandering in uw systeem automatisch toegepast op alle desbetreffende gegevens en producten. Zaken als deze klinken vanzelfsprekend maar dat zijn ze zeker niet. Vele groothandelaars werken vandaag namelijk nog met afzonderlijke systemen. Deze systemen zijn soms gesynchroniseerd maar lang niet altijd. Dit is niet alleen een tijdrovende opdracht, maar is ook zeer gevoelig voor het maken van fouten. Moet u veel veranderingen doorvoeren, dan is een fout snel gebeurd. Met behulp van Distri+ is dit dan ook verleden tijd. Een waaier aan mogelijkheden Wanneer de standaardfunctionaliteiten van Distri+ nog niet helemaal zouden voldoen, heeft u met iFacto de mogelijkheid om Distri+ zelfs nog verder uit te breiden. Zo kunt u kiezen voor een waaier aan verschillende apps voor zaken als: e-commerce, business intelligence, document management en nog veel meer. Hierdoor kunt u eenvoudig, snel en veilig nog meer waarde toevoegen aan uw bestaande IT-systeem. Uw groothandel of distributiebedrijf onderscheiden van de concurrentie, het is nu een realiteit met Distri+. Kies voor een geïntegreerde ERP-oplossing met iFacto Wilt u verder ontdekken wat Distri+ voor uw bedrijf kan betekenen of wenst u meer info over onze oplossingen? Neem gerust contact op met één van onze experts en we bekijken hoe we uw bedrijf kunnen verder helpen.
Lees verder
WHITEPAPER | Marktonderzoek: Cloudstrategie bij grote en middelgrote Belgische bedrijven

WHITEPAPER | Marktonderzoek: Cloudstrategie bij grote en middelgrote Belgische bedrijven

19 februari 2021
De coronacrisis heeft de digitale transformatie versneld, alvast wat de digitale werkplek betreft. Maar wat met de andere domeinen op de digitale snelweg? Wie de economie in de gaten houdt, weet dat we moeten evolueren naar een ‘digital first’-aanpak op elk beleidsniveau en in alle sectoren. In de toekomst wordt elke organisatie op de een of andere manier een digitaal bedrijf. Of niet, en dan dreigt ze irrelevant te worden. Micronos en de Cronos Groep voerden een diepgaand onderzoek uit naar cloud- en digitale strategieën bij grote en middelgrote Belgische organisaties. Meer dan 160 CIO's en IT-managers namen deel en spraken openlijk over hun uitdagingen, ervaringen en strategieën om naar de cloud te verhuizen en een digitaal bedrijf te worden. Download het rapport om inzicht te krijgen in de belangrijkste cijfers, trends en geleerde lessen.
Lees verder