Datahaven: document management systeem geïntegreerd met Microsoft Dynamics

Datahaven for Dynamics is een krachtige document management oplossing geïntegreerd met Microsoft Dynamics. Met Datahaven kunt u alle documenten in Microsoft Dynamics snel en efficiënt, verwerken, opslaan en raadplegen. Met geïntegreerde document workflows kunt u uw processen nog meer automatiseren. 

 

Directe toegang tot alle informatie en documenten

Werken met papieren documenten is inefficiënt en duur. Met een geïntegreerd document management systeem brengt u kritische procesinformatie én documenten samen in een transparante gebruikerservaring.

Uw medewerkers hoeven niet langer meer naar informatie en documenten te zoeken in verschillende systemen. 
Alle documenten zijn terug te vinden binnen Microsoft Dynamics in functie van hun transacties. Geef uw medewerkers toegang tot alle informatie waar en wanneer dit vereist is.

    

Verwerk en beheer documenten

Coördineer en controleer uw document flows (digitaliseren, verwerken, archiveren, opzoeken, goedkeuren, distributie en printen) op een efficiënte en veilige manier.

  • Laat uw documenten zoals leveranciersfacturen automatisch verwerken met documentherkenning (OCR) en beperk de handmatige invoer tot een minimum. Hanteer een ‘management by exception’-principe, gebruikers worden er enkel attent op gemaakt, indien er een actie van hen vereist wordt.
  • Archiveer uw documenten automatisch en handmatig in functie van de transacties in Microsoft Dynamics NAV, waar u alle relevante documenten dynamisch kunt opvragen.

Verminder de kosten én verkort de doorlooptijden van uw bedrijfsprocessen

Onnodige en inefficiënte handelingen behoren tot het verleden, wat de kosten verlaagt, de kans op fouten reduceert en uw medewerkers motiveert.

  • Verbeter uw procesflows en verkort de doorlooptijden en laat uw medewerkers zich focussen op activiteiten met echte toegevoegde waarde.
  • Definieer workflows voor een snelle verwerking en goedkeuring van uw documenten binnen uw organisatie. Op die manier verhoogt u niet enkel de productiviteit, maar ook de klantentevredenheid.

Onze klanten aan het woord

Dries Aerts
Mede-eigenaar Aerts NV

“Wij bepalen van elk artikel de exacte verkoopprijs en -marge omdat we per individueel artikel in de container verschillende directe en indirecte kosten kunnen toewijzen in Microsoft Dynamics NAV.”

Jeroen Nys
CEO VARO

“De samenwerking met iFacto is optimaal en wij zien onze toekomst vol vertrouwen tegemoet. Microsoft Dynamics NAV is een complete, toekomstgerichte en internationale toepassing, maar het zijn toch steeds de mensen en de informaticapartner die het verschil maken.”

Youri Benoit
Managing Director FACE

“Snelheid is in onze business een concurrentie-voordeel: we hebben er dus alle belang bij om onze logistieke en administratieve processen zo efficiënt mogelijk aan te pakken.”

Wim Mommaerts
Bestuurder Piscaer

“iFacto gaf ons een demo van Microsoft Dynamics NAV, een standaard ERP-applicatie die modulair kan uitgebreid worden en heel gebruiksvriendelijk is dankzij de vertrouwde look & feel van Microsoft. Bovendien hebben de consultants van iFacto veel ervaring in de groothandelsector en konden zij zich snel inleven in onze processen.”

Alain Peirens
Zaakvoerder Ufttools - Uftlas

“Met iFacto Distri+ stellen wij met enkele muisklikken een gepersonaliseerde catalogus samen voor de klant. Daarin staan de artikelen die hij gekozen heeft, gesorteerd zoals hij het wil én met de prijzen die voor hem van toepassing zijn.”

Johan Van Maercke
CEO Goodwill

“Goodwill is terug aan het groeien dankzij de ondersteuning van een performant systeem. Een goed ERP-systeem is het fundament voor een bedrijf om verder op te bouwen.”

David Van Roy
Divisiemanager Diginet

“Wij kozen iFacto als partner voor de ERP-implementatie, omdat iFacto het distributiemodel beter begreep, meer ervaring had in de groothandel & distributie en een passende standaardoplossing voor onze distributietak aanbood.”

Rabbit

“Met Microsoft Dynamics NAV SI Foodware, heeft Rabbit steeds realtime zicht op voorraden van verpakking, grondstoffen, halffabrikaten en eindproducten.”

Peter Vermeiren
Zaakvoerder Vermeiren Princeps

“Met de inkoop- en productieplanning kunnen er geen vergissingen meer gebeuren en stockbreuken zijn nagenoeg onmogelijk. Bovendien kunnen we beloftes qua levertermijnen nakomen aan onze klanten doordat we nu een correct inzicht hebben in grondstofvoorraden, levertermijnen en leverbetrouwbaarheid van leveranciers.”

Patrik Huysmans
Manager Welding Company

“Het feit dat deze oplossing is gebouwd op het Microsoft Dynamics platform was voor ons een absoluut pluspunt. We waren echter vooral opgetogen over het aanbod aan functionaliteit en de vlekkeloze integratie van het financiële luik.”

Qualiphar

“Microsoft Dynamics NAV zorgt voor transparantie doorheen de hele procesketen: van bij de aankoop van grondstoffen, tot de productie, opslag, distributie en verkoop van afgewerkte producten. Zo voldoen we aan de voorschriften van de farmaceutische sector en versterken we onze marktpositie.”

Mathieu D’Hondt
Managing Partner Blue Moon

“We zijn ervan overtuigd dat het cloud model de beste prijs-kwaliteitverhouding biedt. Ons operationeel systeem draait al in de cloud en voor het nieuwe financieel pakket wilden we dezelfde filosofie volgen.”

Bopro

“De boekhoudafdeling kent nu de status van de inkomende facturen. Dat laat ons toe de betalingstermijnen te respecteren, correcte feedback te bezorgen en intern beter te rapporteren.”

Wil Lemmens
Medeoprichter en partner Showtex

“Showtex beschikt nu steeds de juiste informatie in real time. We kunnen nu op een eenvoudige manier nagaan welk product het goed doet, bij welke klant en waar de meerwaarde wordt gerealiseerd.”

François Grieten
ICT Manager De Boer

“Microsoft en iFacto zijn beide duurzame partners met veel competentie in huis. We kunnen met een gerust hart onze toekomst in hun handen leggen.”

Jan Blomme
IT Manager Delta Light®

“Microsoft Dynamics NAV wordt zwaar onderschat door productiebedrijven. NAV is, voor wat onze noden betreft, volgens mij even sterk als SAP. Misschien zelfs een stuk flexibeler.”

Samen werken aan een doelgerichte implementatie

iFacto bundelt zijn ervaring in het implementeren van meer dan 300 bedrijven. Ons implementatieproces berust op beproefde methodieken en wordt afgestemd op uw situatie. Onze projectaanpak staat garant voor een goede voorbereiding en een strakke opvolging door onze projectmanagers van de verschillende projectstadia, het projectplan, de timings en het budget.

Diagnostisch onderzoek

Tijdens het salestraject start iFacto met een diagnostisch onderzoek waarin we de eisen en wensen van de klant in kaart brengen en vervolgens in een demo vertalen naar de standaard applicatie. Op basis van die gegevens wordt een eerste budgetinschatting gemaakt.

Bedrijfsproces analyse

Daarna brengen we de bedrijfsprocessen in kaart. De BPA beschrijft de processen, de inrichtingsbesluiten, mogelijkse aanpassingen en zal als blauwdruk dienen voor uw implementatietraject.

Installatie en setup

Tijdens de installatie- en setup fase gaat het implementatietraject van start. Na een kickoff wordt de software geïnstalleerd en uw systeem ingericht.

Detail inrichting

De basis die gelegd wordt in de installatie- en setup fase diepen we verder uit tijdens de detailinrichting. Hier gaat de consultant met de klant het syteem verder inrichten en parametriseren. Een eerste proefconversie vindt plaats. De klant start de eerste deeltesten en documenteert de werkinstructies. Deze fase sluit af met een simulatie, waarbij alle key users de processen doorlopen.

Deployment fase

In de deployment fase vinden de opleidingen plaats, gebeuren de gebruikers acceptatie testen en zal de finale conversie plaatsvinden. Het projectteam geeft het project vrij alvorens de Go Live milestone bereikt wordt.

Operationele fase

Bij de opstart kan u eventueel beroep doen op onze consultants. Nadien zal het supportteam u verder ondersteunen.

iFacto nieuws

Oudere nieuwsberichten
De verwachtingen van de B2B koper anno 2019 en de rol van E-commerce - Download de B2B buyer gids!
E-commerce

De verwachtingen van de B2B koper anno 2019 en de rol van E-commerce - Download de B2B buyer gids!

24 juni 2019
E-commerce expert Sana liet een onafhankelijk onderzoeksbureau onderzoek doen onder 560 professionele kopers. Hierbij kwamen we tot een belangrijke ontdekking: ondanks dat 75% van de productaankopen al online wordt gedaan, zouden kopers nog veel vaker online willen bestellen.  In deze gids bespreken we uitvoerig de rol van en vraag naar B2B e-commerce in het B2B koopproces, en leest u alle ins en outs over de huidige en toekomstige behoeften van de professionele koper. Verder geven we advies over hoe u deze behoeften het beste kunt vervullen en hoe jouw bedrijf hiervan zal profiteren. Download de B2B buyer guide en krijg inzichten in de volgende onderwerpen:  B2B e-commerce vandaag de dag: de prominente rol van online verkoopkanalen in het B2B koopproces. De reden achter het feit dat kopers niet zo vaak online aankopen doen als dat ze daadwerkelijk zouden willen. Hoe jij voldoet aan de behoefte van jouw kopers zodat ze online aankopen doen: Wat verwachten kopers tegenwoordig van B2B online verkoopkanalen? Wat weerhoudt kopers er nu eigenlijk van om online te bestellen? Wat zijn KPI’s (doelen) van B2B kopers en hoe voldoe ik hieraan door middel van mijn online verkoopkanaal? Welk e-commerce platform is het beste voor zowel mijn klant als mijn bedrijf? Hoe bereid ik mijn B2B e-commerce platform voor op de toekomst van B2B verkoop? Gebruik deze inzichten om uw kopers beter te begrijpen. Alleen dan kan u uw volledige potentieel benutten. Bovendien kan u zo inspelen op de trends in de markt en concurrentievoordeel behalen.
Lees verder
iFacto blaast 15 kaarsjes uit en opent nieuwe vestiging in Kortrijk
Microsoft Dynamics 365 Business Central

iFacto blaast 15 kaarsjes uit en opent nieuwe vestiging in Kortrijk

26 februari 2019
Afgelopen 15 jaar tilde iFacto meer dan 300 kmo-klanten naar een hoger niveau door het analyseren, optimaliseren en informatiseren van hun bedrijfsprocessen. Managing Partner Steven Arrazola de Oñate van iFacto Group zegt: ,,Wij sluiten 2018 af met een recordomzet van 10 miljoen. Bovendien blazen wij dit jaar 15 kaarsjes uit en ik kijk met een tevreden en fiere blik terug naar de langetermijnsamenwerking met klanten als Varo, Katoen Natie, Accent Group, Filliers, … .’’ iFacto bedient vooral groothandel & distributiebedrijven, voedings -, productie- en dienstenbedrijven door de implementatie van ERP, CRM en e-Commerce-software gebaseerd op Microsoft Dynamics 365, NAV of AX. Zij mag zich in deze sectoren zelfs marktleider van de Belgische markt noemen. Steven: ,,Walk the talk blijft ons statement. Toegevoegde waarde creëren, een goede klantenrelatie opbouwen en op tijd en binnen budget opleveren zijn pijlers waarnaar wij streven bij onze klanten. Zij kunnen ook rekenen op een team van goed opgeleide en ervaren consultants. Dat team telt intussen zo’n 70 medewerkers.’’ Afgelopen jaar mocht iFacto tien nieuwe medewerkers verwelkomen en is ze nog steeds op zoek naar extra medewerkers. ,,Daarenboven zijn we dit jaar genomineerd voor Trends Gazelle. Dit is een mooie verdienste die we met z’n allen als bedrijf de voorbije jaren bereikt hebben’’, aldus Steven. De komende jaren ziet iFacto heel wat groeipotentieel. Net zoals de afgelopen vijf jaar wil ze de komende vijf jaar een groei van minstens 50% realiseren. Ook wil het verder verankeren in West-Vlaamse grond. Hiervoor opent het in 2019 een extra vestiging in Kortrijk. Steven gaat verder: ,,Een strategische keuze om onze zaken in West-Vlaanderen verder uit te bouwen, maar tevens een prima uitvalsbasis voor onze West-Vlaamse collega’s. Het bespaart hen de dagelijkse verre ritten naar het hoofdkantoor in Kontich of Hasselt.’’ ,,Ten slotte wil iFacto dit jaar 33 projecten realiseren, 20 nieuwe klanten en 15 nieuwe consultants, developers en project managers aantrekken. Een jaar vol uitdagingen dus, maar daar houden we van!‘’, besluit hij.
Lees verder