Referenties

Sorteer op oplossing

Aerts NV

Wie werk maakt van een uitgekiend merkenbeleid, een logistieke afhandeling op topniveau en een betere serviceverlening, zet al een flinke stap op weg naar de top. Dat bewijst alvast de groothandel in glas en decoratie Aerts NV, die met de invoering van Microsoft Dynamics NAV de logistieke, administratieve en financiële processen over heel het bedrijf stroomlijnde en meteen ook resources vrijmaakte om te voldoen aan de vraag van de klant naar een steeds betere informatievoorziening. Het geïntegreerde platform dat door iFacto werd ingevoerd, moet Aerts NV toelaten om ook in de komende jaren te blijven optimaliseren en innoveren, van de integratie met een forecasting-tool tot eCommerce.

Dries Aerts (Aerts NV)

VARO

Importeur en distributeur VARO uit Lier heeft een reusachtig magazijn: een totale oppervlakte van 22.000 m2, waar maar liefst 22 miljoen Euro aan elektrisch en handgereedschap ligt te wachten op de bestellingen van de doe-het-zelf ketens. Er heerst dan ook een grote bedrijvigheid bij VARO: 1.200.000 orderlijnen dienen jaarlijks verwerkt, de magazijniers zijn druk in de weer met de vele pickings en het onderhoud van de  machines moet ook nog gebeuren. Het is geen sinecure om een bedrijf van deze omvang te  automatiseren. iFacto is er nochtans glansrijk in geslaagd met de implementatie van Microsoft Dynamics NAV, aangevuld met een zeer krachtige WMS applicatie.

Steven Arrazola de Oñate (iFacto), Danny Neefs & Jeroen Nys (Varo)

FACE

Als distributeur en integrator van professionele audiovisuele apparatuur pakt FACE uit met een unieke vorm van logistieke dienstverlening: onder de naam ESP (European Service Point), neemt het bedrijf voor fabrikanten uit de hele wereld de logistiek op zich voor de verdeling van hun producten op de Europese markt. Samen met de traditionele distributie-activiteiten resulteert dit in een jaarlijks volume van 120.000 uitgaande colli’s en meer dan 7.000 verzamelfacturen. Snelheid en efficiëntie zijn bepalend voor het succes dat FACE vandaag kent; de investering in Microsoft Dynamics NAV en de module iFacto Distri+, bleek een schot in de roos. FACE behoudt perfect de controle over de groeiende logistieke activiteiten en maakt zelfs van de gelegenheid gebruik om aan klanten een volwaardige e-commerce website aan te bieden als een vorm van extra service.

Youri Benoit & Filip De Clerck (Face), Steven Arrazola de Oñate (iFacto)

Piscaer

Elektrogroothandel Piscaer uit  Mechelen zat met zijn oude  IT infrastructuur in een doodlopend straatje. Vernieuwing werd uitgesteld vanwege te hoge ontwikkelingskosten, terwijl aan de toonbank veel tijd verloren ging aan administratieve rompslomp. Sinds 1 januari 2008 bevindt Piscaer zich opnieuw in een IT snelstroom. De implementatie van Microsoft Dynamics NAV als bedrijfsapplicatie bespaart het personeel ettelijke uren per week, zodat er meer tijd overblijft om de klanten zo flexibel mogelijk te bedienen. Niet onbelangrijk, want de sympathieke service is sinds jaar en dag het uithangbord van Piscaer.