ERP-software voor groothandel en distributie

Distri+ is een eigen toevoeging van functionaliteiten aan de standaard ERP-oplossing Dynamics 365 Business Central, deze functionaliteiten zijn gericht op groothandel en distributie. Distri+, alle voordelen van een standaard ERP-systeem, aangevuld met alle noden gangbaar in uw sector, ondergebracht in 1 geïntegreerd platform.

Versterk uw verkoopskanalen

Beheer uw multi-channel verkoop op een snelle manier. Met Distri+ kunt u uw orders op diverse manieren ingeven.

Via de uitgebreide toonbankverkoop kunt u met bijhorende scanning werken, klanten aanmaken en snel offertes opmaken met bruto- en nettoprijzen. Met de PowerSearch zoekt u bovendien over honderdduizenden artikels op artikelnaam, delen van  namen, artikelspecificaties, synoniemen van artikels of zelfs niet-stock artikels.

Laat uw vertegenwoordigers een order mobiel ingeven of maak vanuit uw e-mail rechtstreeks offerte en orders aan via copy-paste.

EDI-Framework

Met het standaard geïntegreerde EDI-framework maakt u gemakkelijk en snel integraties met transporteurs, grootdistributie, etc.

Sana Commerce

Breid Distri+ uit met de 100% integreerbare e-commerce toepassing voor B2B, Sana Commerce.

Verbeter uw inkopen

Wapen u tegen toenemende betalingstermijnen van uw klanten en de enorme druk op prijzen en marges door uw inkoopplanning te verbeteren.

Stem uw inkopen beter af via het inkoopvoorstel van Distri+ waarmee u aankoopt op basis van diverse parameters (min, max, verkoop- en verbruikshistoriek, ABC-analyse,...).

Volg uw overzeese inkopen perfect op met de containerplanning van Distri+ zodat u helder kunt communiceren met uw klanten over bestellingen, leveringen, etc.

Met Distri+ maakt u eenvoudig nieuwe artikels aan en voert u efficiënt prijswijzigingen door. Prijslijsten worden zeer snel ingelezen vanuit Excel via een template per leverancier. Artikels die niet meer in het assortiment voorkomen, kunnen worden gedetecteerd en aansluitend van artikelstatus worden gewijzigd.

Efficiënt magazijnbeheer

Lever snel en correct door uw magazijn bijzonder efficiënt te beheren met Distri+. Via de uitgebreide magazijnscanning boekt u snelheidswinst met een flexibele magazijnopzet én met een sturende WMS.

Flexibel magazijn

Met Distri+ kunt u snel goederen ontvangen en op vrije locaties in het magazijn plaatsen. Backorders kunt u meteen omboeken.

Via de verplaatsingen kan de magazijnier de goederen in de juiste rekken plaatsen. Het picken en verzenden van artikels verloopt snel en met de nodige flexibiliteit.

Sturend Warehouse Management System (WMS)

Hanteer een sturend WMS-systeem met Distri+ die de regels in uw magazijn zal bepalen rond:

  • Ontvangst
  • Verplaatsing
  • Picking
  • Verzending
  • Inventaris

iFacto nieuws

Oudere nieuwsberichten
iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten onder één dak!
Dynamics 365 Business Central, Dynamics 365 CRM, Power platform

iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten onder één dak!

2 september 2020
iFacto Group, Infront en Qubix bundelen krachten en vormen zo een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen Euro. Op 27 augustus werd intrek genomen in een volledig vernieuwd hoofdkantoor in Kontich dat helemaal werd ingericht volgens de nieuwe manier van werken. Daarnaast beschikt de groep over vestigingen in Hasselt, Gent en Kortrijk. SYNERGIEËN EN GROOT GROEIPOTENTIEEL Door het integreren van de 3 bedrijven kunnen we de volledige Microsoft Dynamics 365 suite op het gebied van Business Applications en Modern Workplace aanbieden aan onze verruimde klantenbasis.  Alle aspecten binnen de activiteiten van de klanten worden zo naadloos met elkaar verbonden en ondersteund door de groep. Hierdoor is een efficiënte bedrijfsvoering voor elke klant gegarandeerd! “Er ontstaat een enorme synergie op het vlak van sales, marketing, rekrutering en een enorm groeipotentieel voor de komende jaren.  Samen willen we, net als de voorbije jaren, ook de komende 5 jaar met 50% groeien zowel organisch als door kleine overnames of startups van nieuwe initiatieven” besluit Steven Arrazola de Oñate, Managing Partner van iFacto Groep. “Hierover zijn al enkele prille gesprekken lopend en we kijken stilaan uit om ons ook in Nederland te vestigen om daar verder uit te breiden”.   NEW WAY OF WORKING  “De locaties van onze 4 kantoren vormen een perfecte uitvalsbasis om klanten snel te kunnen helpen.  Het hoofdkantoor is volledig doordacht ingericht met een verscheidenheid aan werkomgevingen en veel ruimte voor overleg” legt Steven Arrazola de Oñate uit.  “Met behulp van Microsoft Teams kunnen we allemaal vanuit eender welke locatie werken, wat de efficiëntie ten goede komt en onze medewerkers heel wat dagelijks fileleed doet vermijden. Deze nieuwe manier van werken implementeren we dan ook graag bij onze klanten” vult Jonathan Zwijsen, Managing Partner van Qubix aan. TOP EXPERTISE In een zeer competitieve sector is het steeds een uitdaging om de juiste medewerkers te vinden en te houden. Toch slaagt de groep erin te blijven groeien. De voorbije 6 maanden werden 12 nieuwe medewerkers aangetrokken en 15 nieuwe projecten binnengehaald.  Cijfers die in volle corona crisis getuigen van de ondernemersmentaliteit die de bedrijven delen. Bij de nieuwe groep werken 2 MVP’s (Microsoft Most Valuable Professionals), Eric Wauters voor Microsoft Business Applications en Yannick Reekmans voor Office 365 Development.  “Door het feit dat we een super team hebben, aangevuld met deze 2 toppers, trekken we veel andere talenten aan.  Dat geeft ons een hele voorsprong in een markt waar The War of Talent hevig woedt” zegt Roeland Goossens, Managing Partner bij Infront. “Ook vandaag blijven we op zoek naar gemotiveerde en energieke talenten die we ondersteunen in hun groei.”  ERKENNING Zowel iFacto, Infront en Qubix zijn Microsoft Gold Partner waarbij iFacto en Infront zelfs meermaals werden bekroond door Microsoft als member of the Microsoft Dynamics Inner Circle en President’s Club, erkenningen voor de respectievelijk 1% en 5% beste Microsoft Dynamics partners wereldwijd.  Daarnaast zijn beiden al meermaals genomineerd als Trends Gazelle.  “Deze erkenningen zijn een kroon op het werk van iedere collega en een mooie verdienste die we met de bedrijven de voorbije jaren hebben bereikt” aldus Steven Arrazola de Oñate.  IFACTO iFacto werd in 2004 opgericht als Microsoft Dynamics 365 ERP partner met een kantoor in Kontich.  Door de jaren heen heeft iFacto zich ontplooid tot marktleider in oplossingen voor groothandels & distributiebedrijven, de voedingssector (zowel handel als productie) en heeft het oplossingen voor financiële afdelingen en productiebedrijven die nood hebben aan digitalisering en adequate rapportering. In 2006 kwam er al snel na de oprichting een nieuwe vestiging in Hasselt bij en in 2019 werden de kantoren in Kortrijk geopend.  “Tot nu toe telde de iFacto Groep 5 bedrijven die vanuit 3 vestigingen met 75 medewerkers een 300-tal klanten helpen met het informatiseren van hun bedrijfsprocessen.  Katoen Natie, VARO, TVH, Accent Groep, LivWise, Berghoff, Van Oirschot, Filliers, … zijn hier mooie voorbeelden van” vertelt Steven Arrazola de Oñate. INFRONT Infront focust zich als Belgische pionier sinds 2006 op Microsoft Dynamics 365 CRM, met o.a. de apps Sales, Customer Service, Marketing en Project Service Automation.  Met 47 enthousiaste medewerkers realiseren ze een omzet van 8 miljoen bij meer dan 250 klanten.  “Bedrijven als VOKA, Ravago, Vooruitzicht, De Lijn, Jan De Nul, … horen tot de klantenkring met wie een langetermijnsamenwerking werd opgebouwd” aldus Roeland Goosens. Infront beschikt over vestigingen in Kontich en meer recent in Gent. QUBIX In 2019 werd in de schoot van Infront de jongste telg van de groep, Qubix, opgericht.  Het bedrijf speelt met Microsoft Modern Workplace en Teams in op trends als remote werken en videoconferencing.  “Daarnaast zijn we gespecialiseerd in ontwikkelingen in het Microsoft Power Platform onder andere als aanvulling op Microsoft Dynamics 365” vervolledigt Jonathan Zwijsen.  Qubix mag nu reeds Boortmalt, Eurocontrol, Proximus en Provincie Antwerpen tot zijn vaste klanten rekenen. Meer informatie over de bedrijven op www.ifacto.be, www.infront.be en www.qubix.be.
Lees verder
Optimale datavisualisatie met behulp van BI
Business intelligence

Optimale datavisualisatie met behulp van BI

6 april 2020
Door een steeds verdergaande automatisering van de bedrijfsprocessen wordt er dagelijks een overvloed aan data gegenereerd doorheen de organisatie. Voor vele ondernemingen zijn deze data een ‘verborgen' schat aan informatie, die de basis kunnen vormen voor doelgerichte acties en toekomstgerichte beslissingen. Hoe kan die rijkdom nu ten volle benut worden? En op welke manier kan een (visueel) overzicht gecreëerd worden? Dat blijft de hamvraag. De zoektocht start met efficiënte rapportering Goede rapportering zal zorgen voor een duidelijke en gestructureerde dataweergave, zodat diepgaande analyse mogelijk is. Let op dat u zichzelf niet verliest in de grote hoeveelheid beschikbare data. Het is belangrijk om selectief te zijn en te kiezen voor de meest interessante data voor uw bedrijf. Deze keuze kan gebaseerd zijn op verschillende KPI’s binnen uw onderneming. Op basis van de KPI’s kan gericht gemeten worden én weet u welke data daarvoor nodig is. In elke situatie blijft het van belang om voldoende middelen en data ter beschikking te hebben, dit om een correcte analyse te garanderen. Business Intelligence (BI) om binnen uw data te navigeren Losstaande data hebben per definitie weinig betekenis, pas wanneer ze met elkaar in verband worden gebracht en interpretatie mogelijk is, kunnen deze worden omgezet in waardevolle informatie. Vaak zijn data versnipperd en verspreid doorheen het hele systeem, of verstopt in verschillende softwareoplossingen. Hierdoor zijn gegevens moeilijk vindbaar en vaak niet beschikbaar.  Wanneer u gebruik wilt maken van data om uw bedrijfsprocessen verder te gaan optimaliseren kan een Business Intelligence (BI) tool soelaas brengen. Het eerste deel van het begrip, namelijk ‘business’, staat voor uw bedrijfsactiviteiten. Het tweede deel, ‘intelligence’, staat voor het bekomen van accurate en up-to-date informatie die helpt bij het nemen van goed onderbouwde beslissingen inzake financiële, commerciële en operationele processen. BI-oplossingen gaan gegevens verzamelen doorheen de verschillende softwaretoepassingen (Dynamics 365 Business Central, CRM, websites en -shops, etc.). Deze oplossingen geven u de mogelijkheid om de verzamelde data te gaan verwerken, verbanden te leggen, te interpreteren en te gaan visualiseren. Op basis van BI kunt u betere strategische en operationele beslissingen nemen, gebaseerd op de vooropgestelde KPI’s die u stelt voor uw onderneming. Deze kunnen een ware stimulans betekenen voor onder andere uw uitlevergraad, klantentevredenheid, retours, omzet, marge enzovoort. Is BI enkel voor grote bedrijven? Zeker niet, het aanbod is de afgelopen jaren enorm uitgebreid. Er zijn verschillende BI-tools die relatief eenvoudig zijn te implementeren bij KMO’s. Plus! Elk bedrijf groot of klein wil graag weten hoe de zaken er voor staan. Veel van deze toepassingen kunt u zelf beheren en gebruiken, zonder technische kennis. Tools om de schat in zicht te brengen. BI4Dynamics Het opzetten en aanmaken van rapporteren is vaak een echte queeste, een ware zoektocht door een moeras van data. Eén van de tools dat kan ingezet worden bij het maken van betekenisvolle en overzichtelijke rapporteringen is BI4Dynamics. Zoals de naam al doet vermoeden is deze tool specifiek ontwikkeld voor Dynamics 365. Met slechts enkele clicks kunt u management rapporten aanmaken, maar BI4Dynamics geeft u ook de kans om diepgaande drill-down analyses uit te voeren. Na het installeren van BI4Dynamics heeft u toegang tot een groot aantal voorafgedefinieerde rapporten, die u ongetwijfeld zullen toelaten om uw KPI’s te gaan meten. Alle velden en rapporten zijn bovendien toegankelijk in gebruiksvriendelijke Excel dashboards. Power BI Het interpreteren van rapporten is vaak een tijdrovend werk. Daarom kunt u beroep doen op een tool zoals ‘Power BI’ voor de visualisatie van complexe data en rapporteringen. Deze tool maakt uw data dynamisch en legt verbanden. Aan de hand van een minimale input beschikt u in een handomdraai over real-time rapporteringen, visueel voorgesteld in overzichtelijke dashboards. Bedrijven wensen een real-time overzicht te hebben wat er speelt. U wilt in een vingerknip kunnen zien hoe uw onderneming presteert zowel op financieel als operationeel vlak. U wilt niet alleen weten “wat” er gebeurt maar ook “waarom” het gebeurt. Stel, de verkoopcijfers liggen 10% lager dan gebudgetteerd, dan wilt u uiteraard ook weten waarom dat zo is. Dankzij Power BI kunt u makkelijk doorklikken en de oorzaken van uw vaststellingen achterhalen. Vervolgens kan u overgaan tot gerichte acties, aangezien u alle nodige informatie voor handen heeft.  U hoeft ook helemaal geen data expert te zijn om met Power BI te kunnen werken. Met minimale training kunt u zelf rapporten en dashboards gaan samenstellen en deze delen doorheen de gehele organisatie. Jet Reports Vaak verliezen bedrijven enorm veel tijd met het manueel copy-pasten of exporteren van data vanuit een ERP-oplossing naar Excel, om vervolgens deze data te gaan bewerken en rapportages op te bouwen. Wanneer u wenst te rapporteren op basis van live data gaat de manuele werkwijze vaak gepaard met een hoge foutenlast, omdat de data geëxporteerd en gemanipuleerd worden buiten het systeem om, en deze gegevens vaak al niet meer up to date zijn. Ook het achterhalen van de onderliggende details van bepaalde cijfers en evoluties is vaak moeilijk en tijdsintensief. Met behulp van een externe rapportage-tool zoals Jet Reports kunt u data vanuit het ERP en/ of CRM rechtstreeks importeren en verwerken in uw vertrouwde Excel-omgeving. De volledige integratie met uw ERP-oplossing zorgt ervoor dat u beschikt over live data bij het opmaken van uw rapporten in Excel. Jet Reports stelt u in staat om de onderliggende oorzaken van cijfers en trends makkelijk achterhalen. Daarnaast kunt u beroep doen op de vele out-of-the-box rapporteringen die standaard voor handen zijn. Het is zelfs mogelijk om op een eenvoudige manier deze rapporten aan te passen, zonder dat er enige programmeerkennis vereist is. U kunt dus zelf bepalen welke data relevant is om op de rapporten te vermelden met betrekking tot uw vooropgestelde KPI’s. Wenst u graag meer informatie omtrent deze tools? Of benieuwd welke tool perfect bij uw bedrijf aansluit? Onze experts zoeken het tot op de bodem uit.  
Lees verder