De voorbije jaren hebben we bovenstaande quotes vaak gehoord in gesprekken met zaakvoerders van startende en/of kleine ondernemingen. Een ERP-systeem wordt veelal gelinkt aan grotere bedrijven, lange implementaties en torenhoge budgetten. Sta ons toe om aan te tonen dat er diverse mogelijkheden zijn om snel te starten met ERP, zonder grote kosten! Hoe? Dankzij Microsoft Dynamics 365 Business Central.
De checklist voor de opstart van een nieuw bedrijf is voor u als zaakvoerder reeds zeer uitgebreid. Zowel voor, tijdens en na de opstart zijn er heel wat zaken die uw aandacht vragen, waardoor nog niet direct aan bedrijfssoftware wordt gedacht. Gemakshalve starten veel bedrijven dan ook met Word en Excel als basistools om hun administratie op te zetten. Wanneer de 1ste orders geplaatst zijn, wordt er steevast gekozen om een boekhoudpakket op te zetten zodoende de facturen op een gestructureerde manier worden bijgehouden. Daarnaast blijft Excel een heel populaire tool waarin allerlei data wordt bijgehouden.
Door deze manier van werken, krijgt u automatisch te maken met een versnipperd beheer van uw data. Eens de zaak op volle toeren draait, stapelen de Excel-bestanden met de juiste voorraad, inkomende orders, offertes, etc. zich op en wordt het steeds moeilijker om het overzicht te bewaren. Daarnaast verliest u heel wat tijd aan het up-to-date houden van al deze bestanden. Hoog tijd om een geïntegreerd ERP-systeem te implementeren en uw bedrijfsprocessen van begins af aan te automatiseren.
Dynamics 365 Business Central is een ERP-systeem dat meteen kan worden ingezet in elke KMO. Het verbindt alle afdelingen binnen het bedrijf en zorgt dat al uw data en administratie op 1 plaats worden beheerd: inkoop, verkoop, voorraad, productie, boekhouding, … Dankzij de doorgedreven integraties met de Office 365-toepassingen, zal het gebruik van Business Central heel vertrouwd aanvoelen.
Business Central kan ingezet worden als een cloud-toepassing. Dit wil zeggen dat u de software huurt in plaats van aankoopt, waardoor de kostprijs sterk daalt. De maandelijkse facturatie zorgt bovendien voor een spreiding van de kosten. Ten gevolge van dit huurmodel, kunt u de implementatietijd zeer kort houden.
Deze toepassing laat u toe om te starten met een basisversie met enkele functionaliteiten die voor elke ondernemer interessant zijn. Wanneer u en uw bedrijf er aan toe zijn, kunt u de basisversie uitbreiden met aanvullende modules. Denk hierbij aan een koppeling met uw webshop, document management en business intelligence. Zo kan uw bedrijfssoftware evenredig meegroeien met uw bedrijf.
Naast deze vooruitstrevende ERP-toepassing, biedt iFacto u het voordeel dat de implementaties telkens worden uitgevoerd door zeer ervaren consultants die u tal van tips & trics meegeven over de meest optimale werkwijze en hou u flexibel kunt inspelen op komende trends.
Wenst u graag meer informatie omtrent onze oplossingen? Neem gerust contact op met één van onze experts.